خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/02/28 - 14:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
اکبری تالارپشتی:

مصوبات کمیسیون صنایع منطبق با برنامه پنجم توسعه است

نماینده مردم قائمشهر و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی از انطباق مصوبات کمیسیون صنایع و معادن با برنامه پنجم توسعه خبر داد.


"اکبری تالار پشتی" در گفت‌وگو با وارش گفت: نگاه ما در کمیسیون صنایع و معادن منطبق بود با برنامه پنجم توسعه کشور و مصوبات ما نیز به این برنامه بسیار نزدیک بوده است.



وی گفت: یکی از مهم‌ترین نیازها در حوزه صنایع و معادن تقویت بخش خصوصی است که امسال شاهد مصوبات خوبی در این زمینه بودیم و امیدوارم بتوانیم شاهد حضور جدی‌تر و تقویت بخش خصوصی باشیم.



اکبری تالارپشتی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین راهکارها برای تحقق این مهم، تصویب صندوق توسعه ملی بود که می‌باید 20 درصد از صادرات نفت برای ایجاد زیرساخت‌ها به آن واریز شود.



این نماینده مجلس توضیح داد: پس از واریز این مبلغ به صندوق توسعه ملی، به‌صورت تسهیلات در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد و دولت نیز حق هیچ‌گونه دخالت و دخل و تصرفی در این مبلغ ندارد.



وی ادامه داد: دستور ایجاد این صندوق از حدود 2 سال پیش از سوی مقام معظم رهبری به رئیس‌جمهور ابلاغ شد و خوشبختانه در سال90 به تصویب و اجرا در آمد و می‌تواند زمین‌های برای تعالی اقتصاد کشور باشد.



 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که این اعتبارات هزینه‌ای نیست، گفت: این اعتبارات به‌صورت تسهیلات داده می‌شود و بلاعوض نیست تا حیف و میل شود، لذا همین مسئله ضمانتی است برای توسعه زیرساخت‌ها و تقویت بخش خصوصی.



نماینده مردم قائمهشر و سوادکوه در پایان گفت: نکته قابل اشاره دیگر این‌که چون تاسیس این صندوق علاوه بر این‌که قانون است، دستور اکید مقام معظم رهبری را نیز دارد، حتما اجرایی می‌شود و کسی نمی‌تواند آن را تغییر بدهد.

  • کد خبر : 47767
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار