خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/20 - 19:03
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

مشکل محققان ایران کمبود بودجه است نه دانش

**رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با ابراز خرسندی از آغاز ساخت آیموند خوراکی برای بیماران مبتلا به ایدز، تاکید کرد: بی‌تردید افزایش بودجه‌‎های تحقیقاتی باعث پیشرفت بیشتر محققان ایرانی در این حوزه می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، ایران مسئول آموزش منطقه در زمینه درمان ایدز شده است و همچنین از آنجایی که بیماران آلوده به ایدز از مصرف تزریقی داروی آیمود گله داشتند، مینو محرز، رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران از ساخت نوع خوراکی این دارو خبر داده است.

"حسینعلی شهریاری" درباره امکان ساخت این نوع دارو و داروهایی چون آنژی پارس در کشور به خبرگزاری خانه ملت گفت: درست است که ما برای ساخت این داروها از علم و دانش دیگران استفاده می کنیم و نمی توانیم برای ساخت داروها از صفر شروع کنیم، با این حال نباید از پتانسیل و دانش سطح بالای دانشمندان و محققان ایرانی غافل شد.

وی تاکید کرد: اگر هم می بینیم در برخی از حوزه های تحقیقاتی دیگر کشورها از ما جلوترند به این دلیل است که آنها بودجه های تحقیقاتی بسیار بالایی دارند، ولی اینجا چنین نیست.

محققان ایران در سال های اخیر توانسته اند موفق به ساخت داروهای جدیدی چه در زمینه ایدز و چه زمینه دیابت شوند که در نوع خود در عالم پزشکی اتفاق جدیدی محسوب می شود.

  • کد خبر : 24717
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار