خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/07 - 10:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
مرادنیا:

مشکل اساسی بیجار اشتغال و اشتغالزایی است

**نماینده مردم بیجار معتقد است مشکلاتی که در حوزه انتخابیه اش وجود دارد فراوان است اما بحث اشتغال و بسترسازی ایجاد اشتغال، چشمگیرتر است.

 بهمن مرادنیا در گفت وگو با هفته نامه سوران به مشکلات حوزه انتخابیه اش پرداخته است:

چه مشکلاتی در حوزه انتخابیه شما وجود دارد؟

مشکل اساسی و اصلی موجود در بیجار بحث اشتغال است، متأسفانه به دلیل نبود امکانات و کار،این شهر به یک شهرستان مهاجرفرست تبدیل شده است. در بسیاری از شاخص‌های کشوری بهره‌مندی شهرستان بیجار از میانگین و حد متوسط نیز پایین‌تر می‌باشد.

 چه اقداماتی باید صورت گیرد؟

اقدام حائز اهمیت ایجاد بسترهای مناسب برای اشتغالزایی است، طبق مصوبه‌ای مقرر شده تا یکی از کارخانجات سایپا در بیجار ایجاد شود که پیگیر آن نیز هستیم، کارخانه دیگری هم که در آینده نزدیک در دست احداث خواهد بود، کارخانه تولید بتون گازی و قطعات پیش‌ساخته ساختمان است که توسط بنیاد مسکن در حال پیگیری‌ است که به امید خدا به مرحله اجرا خواهد رسید. در بحث آموزش عالی نیز مجوز یک دانشکده فنی و مهندسی گرفته شده است که در مرحله ساخت می‌باشد و در بخش راه روستایی مشکلات زیادی در بیجار وجود داشت که در دو سال گذشته با اقدامات صورت گرفته به ابعاد مثبتی دست پیدا کردیم.

 درخصوص راهها نیز اقداماتی صورت گرفته است؟

پروژه بیجار به همدان که حدود 19 سال است در حال ساخت می‌باشد اما به طور کلی می‌توان به آن گفت یک پروژه متروکه استانی. در سفرهای استانی دولت مقرر شد تا یکی از پروژه‌هایی باشد که تا پایان سال 89 به اتمام می‌رسد. عدم ساخت به‌موقع این پروژه‌ عمرانی کوتاهی وزارت راه و ترابری بود که باعث شد تا ساخت این پروژه به این مرحله کشیده شود.  در بحث عمران شهری نیز منطقه‌ما در وضعیت نامناسبی به سر می‌برد، شهرستان بیجار و شهری‌های اطراف آن متأسفانه هنوز محروم از داشتن فضای سبز و وجود آسفالت در خیابان‌هاست.

 در بحث تأمین آب شرب روستایی چه اقداماتی صورت گرفته است؟

حدود 43 روستا از داشتن آب شرب محروم بودند، به طوری که آب آشامیدنی موردنیاز مردم با تانکر تأمین می‌شد اما با اقداماتی که صورت گرفته مشکل آب شرب روستایی برطرف یا در حال برطرف شدن است.

  • کد خبر : 34510
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار