خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/28 - 07:41
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عیسی جعفری:

مشکل آب شرب روستایی کاهش یافت

**نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی از اختصاص دومیلیارد تومان برای حل مشکل آب شرب روستایی استان همدان خبر داد.

هفته گذشته با تعطیلی یک هفته‌ای مجلس شورای اسلامی، نمایندگان استان به بازدید از حوزه انتخابی و بررسی و پیگیری پروژه‌های در دست اقدام و رسیدگی به مشکلات مردم و به‌ویژه مسائل روستاییان پرداختند. عیسی جعفری، نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ با اشاره به بازدید از حوزه انتخابی و دیدار با مردم، از تخصیص اعتبار برای کاهش مشکلات مربوط به آب شرب روستایی در این حوزه انتخابی، و همچنین سفر استاندار همدان به بهار و کبودراهنگ با روزنامه "همدان پیام"  سخن گفته است که در ادامه می‌خوانید.

بهعنوان سؤال اول درباره برنامههایی که هفته گذشته در حوزه انتخابی داشتید، بگویید.

مهم‌ترین برنامه‌های ما در هفته گذشته برگزاری نشست‌های مختلف با مردم و به‌ویژه در روستاهای مختلف و همچنین جلسات با مسئولان ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی بهار و کبودرآهنگ بود. در عین حال مجمع نمایندگان استان نیز جلسه‌ای را با مجمع مدیران استان داشته که در آن درباره پیشرفت اجرای هدفمندی یارانه‌ها، وضعیت قیمت‌ها در بازار و همچنین ثبات خوبی که در بازار حاکم است، سخن به میان رفت.

مهمترین دستاوردهای این دیدارها و جلسات چه بوده است؟

یکی از مشکلات عمده ما در حوزه انتخابی بهار و کبودراهنگ، کمبود آب شرب به‌ویژه در روستاهاست. در این زمینه تاکنون پیگیری‌های متعددی صورت گرفته و اقدامات بسیاری انجام شده اما مشکلات به‌حدی است که باید برای رفع آن تدبیری جدی اتخاذ شد. اخیراً با پیگیری‌های صورت گرفته، توانستیم اعتباری بالغ بر دومیلیارد تومان در ارتباط با آب شرب روستایی در این حوزه انتخابی در نظر بگیریم که از سوی معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری اختصاص یافت. با تخصیص این اعتبار می‌توان به کاهش مشکلات در این زمینه امیدوار بود. از سوی دیگر به دلیل برگزاری جلسات متعددی مانند نشست با مسئولان شرکت گاز با هدف شتاب دادن به گازرسانی روستایی و همچنین حضور در مساجد و ارائه گزارش درباره روند پیگیری مطالبات مردم و اقدامات صورت گرفته، می‌توان گفت هفته کاری بسیار خوبی داشته‌ایم. به هر حال تنها با حضور نماینده در حوزه انتخابی است که می‌توان از نزدیک کمبودها و مشکلات را درک و در جهت رفع جدی آنها بر اساس اولویت اقدام کرد.

شما این هفته میزبان استاندار همدان نیز هستید. لطفاً درباره این سفر و نتایج آن بگویید.

یکی از مهم‌ترین اهداف این سفر، پیگیری مصوبات سفر هیأت دولت به این حوزه انتخابی است. با حضور استاندار محترم، وضعیت پروژه‌های سفر، به‌کلی بررسی و روند پیشرفت آنها کارشناسی می‌شود. همچنین جلسه‌ای نیز در شورای اشتغال استان در شهرستان خواهیم داشت که با حضور کارگروه اشتغال برگزار می‌شود و مسائل و مشکلات اشتغال در حوزه انتخابی و راهکارها برای ایجاد اشتغال پایدار مطرح می‌شود. همچنین برنامه‌هایی برای افتتاح برخی پروژه‌ها داریم که با حضور استاندار صورت می‌گیرد.

یکی از برنامههای ویژهای که در سفرهای اخیر استاندار به شهرهای مختلف انجام شده، تقدیر از ورزشکاران مدالآور بوده است. آیا این مراسم در بهار و کبودراهنگ نیز صورت میگیرد؟

بله، این تقدیر با هدف ارج نهادن به زحمات ورزشکاران و همچنین تقویت روحیه آنها و دلگرمی‌شان صورت می‌گیرد و ما نیز طی مراسمی از همه ورزشکاران و مدال‌آوران شهرستان تقدیر خواهیم کرد.

  • کد خبر : 35929
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار