خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/27 - 17:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

مسکن، اصلی‌ترین نیاز جامعه است

**قاسم محمدی، نماینده مردم اردبیل در یادداشتی که در هفته‌نامه «خبر اردبیل» منتشر شده است مسکن را اصلی‌ترین نیاز جامعه خوانده است.

تا پیش از این تولید انبوه مسکن یکی از انتظارات بحق جامعه بود که با اجرای طرح‌های مسکن مهر به حقیقت پیوست و می‌توان گفت اجرای این اقدام شجاعانه دولت برای ساخت مسکن مهر نهضتی برای پاسخگویی به اصلی‌ترین نیاز جامعه بوده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که اجرای سیاست‌های درست از سوی دولت در جهت ثبات در بازار مسکن بوده است و پس از 60 سال قیمت مسکن در دوره خدمت دولت نهم و دهم کاهش یافته است.

از آنجایی که تأمین مسکن نقش اساسی در اشتغالزایی و بهداشت روانی جامعه دارد و تأمین مسکن می‌تواند به سالم‌سازی فضای عمومی جامعه و رونق اقتصادی منجر شود لذا این اقدام دولت در ایجاد آرامش روانی در جامعه ستودنی است.

بررسی اقدامات دولت دراین زمینه نشان می‌دهد که کارنامه وزیر مسکن در دولت دهم کارنامه‌ای قابل قبول و مطلوب بوده و حمایت‌ها و رضایت عمومی از اجرای طرح‌های مسکن مهر توسط وزارت مسکن در سطح کشور از رضایتمندی خوبی بهره‌مند است.

البته همراستا با این اقدام متولیان امر و دولتمردان، مجلسیان نیز حمایت‌های مطلوبی را در راستای وضع قوانین و مقررات ضروری برای توسعه بخش مسکن و صاحبخانه شدن مردم انجام داده‌اند و شاید بتوان گفت که نگاه مجلس هشتم به حوزه مسکن یک نگاه علمی است.

با تمام این اقدامات این نکته حادث می‌شود که جهاد تولید شغل و مسکن در دوره خدمات دولت نهم و دهم موجبات آبادانی کشور رافراهم کرده زیرا در این دولت‌ها عقل گرایی، علم گرایی و منطق پذیری به عنوان ابزار لازم برای نظام مدیریت کشور مطرح است.

  • کد خبر : 35922
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار