خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/08/29 - 16:19
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نمایندگان فارس مطرح کردند

مسکن مهر؛ پروژه قابل‌تقدیر دولت برای صاحبخانه شدن

**یکی از طرح‌های مهم دولت نهم، کاهش دغدغه مسکن و خانه دار شدن مردم، به‌ویژه قشر متوسط و حتی ضعیف جامعه بوده است. برای تحقق این امر پروژه مسکن مهر مطرح و اجرایی شد.

در این گزارش، برخی نمایندگان استان فارس در گفت و گو با خبر جنوب درباره مسکن مهر و روند اجرایی آن در حوزه‌های انتخابی خود سخن گفته‌اند که می‌خوانید.

احداث 970 هزار واحد مسکونی در حوزه انتخابیه اقلید

"ابوالقاسم رحمانی" نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با ضرورت‌های احـداث مـسـکن مهر گفت: یکی از بهترین طرح‌هایی که در باب مسکن در دست اجراست، بحث مسکن مهر است. با آنکه این طرح در ابتدای کار خود مشکلات بسیار زیادی داشت و بعضی مسائل آن خیلی کارشناسانه نبود، اما در حال حاضر باعث از بین رفتن بحران مسکن و کاهش قیمت آن شده است و با ساخت مسکن مهر تمام اقشار متوسط جامعه می‌توانند صاحب‌خانه شوند.

وی افزود: مسکن مهر در کلان شهر‌ها، خارج از محدوده شهری ساخته می‌شوند، به این علت که در شهرهای بزرگ امکان وجود زمین‌های خوب و ممتاز با قیمت مناسب بسیار کم است به همین دلیل شاهد پیشرفت زیادی در اجرای این پروژه در کلانشهر‌ها نیستیم، اما در شهرهای کوچک پیشرفت چشمگیری صورت گرفته است و متقاضیان از آن استقبال زیادی کرده‌اند.

رحمانی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه امسال 970 هزار واحد مسکونی در این حوزه انتخابی  دردست اقدام است که این عدد، رقم بسیار خوب و تحسین برانگیزی است.

این نماینده از وضعیت مسکن مهر در حوزه انتخابی خود چنین می‌گوید: در شهرهای اقلید، سده و دژکرد 4 پروژه جداگانه در حال انجام است که یکی از پروژهای شهرستان اقلید با ظرفیت ساخت 610 واحد مسکونی در حال اتمام است که 250 واحد از این خانه‌ها در دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری می‌رسند و مردم می‌توانند در آنجا ساکن شوند.

مشکلات این پروژه در شهرستان اقلید زیرساخت‌ها و سایر تأسیسات از جمله آب، برق، فاضلاب و راه‌های ارتباطی است که هنوز انجام نشده است. همچنین ساخت مسجد، مدرسه و بیمارستان جزو مسائلی است که باید حل شود.

رحمانی ادامه داد: یکی دیگر از شهرها سده است که با وجود جمعیت 10 هزار نفری در آنجا نیز 400 واحد مسکن مهر در حال ساخت است. مشکل آب آن حل شده ولی متأسفانه هنوز برق این ساختمان‌ها راه‌اندازی نشده است. در دژکرد نیز زمین آن آماده شده و تا چند روز دیگر ساخت آن شروع می‌شود.

رحمانی در ادامه افزود: یکی دیگر از کار‌های قابل تقدیر دولت دهم ترمیم بافتهای قدیمی است. به همین منظور برای بازسازی و ترمیم بافت‌های فرسوده تسهیلاتی در اختیار مردم قرار داده می‌شود. همچنین افرادی که زمین‌های کوچکی دارند برای ساخت مسکن می‌توانند از تسهیلات ویژه استفاده کنند.

مسکن مهر در ممسنی به هزار واحد رسید

"عبدالرضا مرادی" نماینده مردم ممسنی نیز در گفت‌وگو با خبر مجلس، از ضرورت‌های مسکن مهر برای مردم به‌خصوص جوانان چنین گفت: همان طور که می‌دانید، تعداد زیادی از مردم کشور ما فاقد مسکن هستند، به‌خصوص زوج‌های جوانی که به علت نداشتن مسکن با مشکلات بسیار زیادی مواجه می‌شوند. یکی از کارهای مهمی که دولت نهم و دهم در ارتباط با این معضل انجام داد، بحث ساخت مسکن مهر بود که مقرر شد بر اساس یک الگوی خاص و متراژهای مشخص شده بنا شود و هر کدام از زوج‌های جوان و خانواده‌های فاقد مسکـــن مـی‌توانند با پرداخت مبلغ نا چـیزی و گرفتن تسهیلات مناسب بانکـی صـاحب خانه شوند.

وی افزود: با اجرای طرح مسکن مهر مردم هم از نظر روانی در شرایط بسیار خوبی قرار می‌گیرند و هم جوانانی که در ابتدای ازدواجشان با مشکل مسکن مواجه هستند مشکل آنها حل خواهدشد و دیگر دغدغه مسکن نخواهند داشت.

مرادی در ادامه از ساخت هزار واحد مسکونی در پروژه مسکن مهر در شهرستان ممسنی خبر داد و گفت: در سفری که هفته گذشته به حوزه انتخابی خود داشتم، 2 دستگاه از آپارتمان‌های مسکن مهر با حضور وزیر محترم مسکن افتتاح و به بهره‌برداری رسیدو در اختیار متقاضیان قرار گرفت. همچنین کلنگ احداث 500 واحد دیگر در ممسنی زده شد و در همانجا با توضیحاتی که به وزیر ارائه شد، وی دستور ساخت 500 واحد دیگر را داد که در مجموع تعداد واحدها به 1000 واحد رسیدو متقاضیان می‌توانند با پرداخت وجه 3 میلیون تومانی صاحب‌خانه شوند.

مسکن مهر در سپیدان به مرحله اسکلتبندی رسیده است

نماینده دیگری که درباره مسکن مهر به اظهار نظر پرداخت، عنایت الله هاشمی بود.

نماینده مردم سپیدان در ارتباط با مسکن مهر و روند پیشرفت آن گفت: افزایش انفجاری قیمت مسکن در چند سال گذشته، دولت را بر آن داشت تا برای جلوگیری از تورم مسکن حرکتی انجام دهد تا راه گشایی برای کلیه اقشار جامعه خصوصاً نسل جوان که در آمد چندانی ندارند باشد.

به همین دلیل طرح مسکن مهر مطرح شد. وی افزود: به همین منظور زمین‌هایی با قیمت مناسب به دست انبوه سازان و یا تعاونی‌های مسکن سپرده شد. با این کار دیگر اشخاص متقاضی مسکن کمتر به سراغ افرادی که فقط به دنبال تجارت و سود خود هستند مراجعه می‌کنند و در نتیجه وقتی تقاضا کم شد، قیمت‌ها رو به کاهش رفت و باعث شد تا قیمت مسکن متعادل شود.

وی در ادامه در بیان ضرورت این طرح برای جوانان افزود: یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین نیاز جوانان بحث مسکن است، زیرا برای تشکیل خانواده نیازمند یک سرپناه هستند تا بتوانند زندگی خود را شروع کنند. با اجرای این پروژه تمام اقشار متوسط جامعه می‌توانند صاحب خانه شوند. همچنین مسکن مهر به دلیل متراژهای کوچک و تسهیلاتی که دولت در اختیار متقاضیان قرار داده تا بتوانند وام 25 میلیونی دریافت کنند، اقدامی مؤثر در خانه‌دار شدن همه اقشار جامعه خواهد بود.

عنایت الله هاشمی در ادامه از وضعیت مسکن مهر در شهر سپیدان خبر داد و گفت: پروژه مسکن مهر در حدود یک سال نیم پیش با 430 واحد مسکونی در این حوزه انتخابی کلنگ خورد و در حال حاضر اسکلت‌های آن به اتمام رسیده و امیدواریم به زودی در اختیار متقاضیان قرار بگیرند.

به زودی تمام اقشار متـوسط جامعه صاحب خانه میشوند

"حســن شــبانپور" نمایــنـده مـردم ارسنجان، مـرودشت و پاسارگاد نیز در گفت‌وگو با خبــر جنوب از ضرورت‌های تسریع در احداث مسکن مهر سخن گفت: با توجه به شرایطی که در کشور حاکم است از قیمت زمین گرفته تا مصالح، همه هموطنان نمی‌توانند صاحب خانه شوند، به همین دلیل بهترین پروژه‌ای که می‌توانست برای خانه دار شدن اقشار متوسط جامعه و اشخاصی که تمام عمر خود را اجاره نشین بودند، انجام شود، ساخت مسکن مهر بود که با همت دولت این کار تحقق پیدا کرد.

این نماینده در ادامه افزود: عملیات مسکن مهر در حوزه انتخابی شرایط بسیار خوب و پیشرفت زیادی داشته است. ما در این شهرستان‌ها سه پروژه در دست اقدام داریم که دوتای آن در وضعیت بسیار مطلوبی قراردارد. در مرودشت که دومین شهرستان پرجمعیت استان فارس است و نیاز مردم به خانه بسیار زیاد است، 3000 واحد مسکونی در حال ساخت می‌باشد. در ارسنجان 600 واحد در حال اتمام است که 300 واحد دیگر به آن اضافه شده که جمعاً به 900 واحد می‌رسد، همچنین در شهرستان پاسارگاد 300 واحد در حال ساخت است که زمین آن از منابع طبیعی تحویل گرفته شده و 2 فاز آن آغاز شده و امیدواریم تا هرچه زودتر این پروژه به اتمام رسد تا متقاضیان صاحب خانه شوند.

  • کد خبر : 31839
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار