خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/08/23 - 10:34
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عیسی جعفری

مسکن مهر مشکل اصلی جوانان را مرتفع خواهد کرد

**موضوع مسکن از دیرباز از جمله دغدغه‌های اصلی جوانان کشور بوده است و برای تأمین مسکن نیاز به‌ سال‌ها کار و پس‌انداز بود.

در این گفت‌و‌گو نماینده بهار و کبودراهنگ درباره مسکن مهر و آخرین وضعیت آن در حوزه‌های انتخابی خود سخن گفته‌است.

عیسی جعفری نماینده مردم بهار و کبودراهنگ نیز با اشاره به مسکن مهر و ضرورت تأمین مسکن برای اقشار مختلف جامعه گفت:یکی از دغدغه‌های جوامع امروزی بحث مسکن است که بخش عمده‌ای از آن مربوط به قشر جوان جامعه می‌باشد به خصوص آنهایی که در شرف ازدواج هستند این معضل را دارند که آیا در ابتدای زندگی مسکن‌دار خواهند شد یا نه؟ متأسفانه در6-5 سال گذشته به ویژه در تابستان سال 87 ما شاهد رشد فزاینده قیمت مسکن به خصوص در کلانشهرها بودیم که در یک روز یک خانه چندین بار در بنگاه‌های املاک معامله می‌شد و هرکس که خانه‌ای می‌فروخت، هیچ سودی نصیبش نمی‌شد. این نشان‌دهند قیمت‌های حبابی و بادکنکی مسکن بود.

عیسی جعفری ادامه داد: در این شرایط دولت در سال 88 توانست در بسیاری از استان‌ها اقدامات لازم جهت ساخت مسکن مهر را انجام دهد که از یک طرف زمین آن برای متقاضیان رایگان و یک قیمت 99 ساله برخوردار بود و از طرف دیگر خود دولت اجراکننده این طرح بود. ساخت مسکن مهر در بسیاری از استان‌ها آرامشی را به وجود آورده است، هر چند که در بعضی جاها به دلایل مختلفی آن پیشرفتی که انتظار داشتیم صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: همان طور که می‌دانید متقاضیان مسکن مهر سه دسته هستند، دسته اول آنهایی که جزء اقشار پایین دست جامعه به جهت درآمد مالی‌اند که به طبع در شهرها و کلانشهرها امکان تهیه مسکن را ندارند و اکثریت متقاضیان ما را تشکیل می‌دهند، دسته دوم اقشار متوسط جامعه‌اند که مسکن مهر برای آنها پله‌ای است تا بتوانند در حواشی کلانشهرها زندگی کنند به امید اینکه روزی بتوانند در خود کلانشهرها مسکن داشته باشند و دسته سوم اقشار مرفه جامعه‌اند که تعداد آنها اندک است و به طبع در کلانشهرها به ویژه در تهران زندگی می‌کنند و برای تهیه مسکن مشکلی ندارند. من فکر می‌کنم اگر دولت بتواند این سیاست را به خوبی اجرا کند آن قشر از جامعه که اکثریت مردم را تشکیل می‌دهد بسیاری از مشکلاتشان حل می‌شود.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ نیز در ارتباط با ضرورت‌های مسکن مهر برای جوانان گفت: همان طور که می‌دانید سه نیاز اصلی مردم در جامعه، مسکن ازدواج و اشتغال است. اگر جوانان ما دغدغه مسکن و اشتغال را نداشته باشند، می‌توانند به راحتی به سمت ازدواج کشیده شوند. با ازداواج بسیاری از مشکلات اجتماعی که در جامعه به‌وجود آمده از بین می‌رود؛ از جمله خودکشی و اعتیاد که ریشه در عدم تشکیل خانواده دارند. با حل مشکل مسکن برای جوانان می‌توانیم یکی از نیازهای ضروری آنها را برآورده کنیم.

نگاهی به روند پیشرفت مسکن مهر

جعفری در ارتباط با مشکلات ساخت مسکن مهر در حوزه انتخابی خود می‌گوید: با توجه به اینکه استان همدان جزء مناطق سردسیر کشور است، به طبع با شروع فصل سرما از آبان ماه به بعد ساخت و ساز دچار مشکلات زیادی می‌شود. در شهرستان کبودراهنگ با آغاز سرما کار ساخت و ساز حدود6-5 ماه عقب می‌افتد. همچنین حدود 400 دستگاه آپارتمان قرار است در شهرستان کبودراهنگ ساخته شود که متأسفانه با مشکلات زیادی مواجه شده است. در واقع با آنکه 2 سال از طرح ساخت مسکن مهر در شهرستان کبودراهنگ می‌گذرد، اما هنوز ساخت آن به مرحله سفت کاری نرسیده است. نماینده مردم بهار و کبودراهنگ ادامه داد: در جلسه ای که در هفته گذشته با وزیر محترم مسکن داشتم، یادآور شدم که این طرح در زمستان سال 86 زمانی که من فرماندار آن منطقه بودم، کلنگ‌زنی شد اما هنوز با آنکه بعضی از واحدها اسکلت زده شده، اما سفت‌کاری به اتمام نرسیده است.ما باید بدانیم که گیر کار و مشکلات آن چیست و قضیه را بررسی کنیم که آیا از پیمانکار است یا از تعاونی که ساخت آن را به عهده گرفته.

این نماینده ادامه داد: البته معتقدم اگر بخواهیم در این امر موفق شویم، نباید فقط سرعت را بالا ببریم، زیرا با این کار کیفیت کار پایین می آید و به جهت مسائل ایمنی بعدها دچار مشکل می شویم. در محیط‌های سردسیر باید دولت و وزیر محترم مسکن و شهرسازی چاره‌ای بیندیشند تا قبل از6-5 ماهی که وضعیت جوی اجازه ساخت و ساز را نمی‌دهد، حداقل سفت‌کاری به اتمام برسد و در فصل سرما با وسایل گرمایی ریزه‌کاری‌های داخل ساختمان را انجام داد.

  • کد خبر : 31384
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار