خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/23 - 18:00
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
حسینی

مسئولین در اجرای پروژها اهتمامی به فرآورده‌های پژوهشی ندارند

**عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه پژوهش بنیادی ترین مرحله توسعه است گفت: عدم استفاده مسئولان از فرآورده‌های عمرانی در اجرای پروژه ها موجب بی‌انگیزه شدن پژوهشگران شده است.

"علی حسینی" در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت در خصوص اهمیت پژوهش در توسعه کشور و رسیدن به اهداف سند چشم انداز 20 ساله گفت: پژوهش بنیادی ترین مرحله توسعه محسوب می شود و از آنجا که انجام هر کاری نیازمند یک شناخت واقعی است این شناخت باید از طریق پژوهش به دست آید.

نماینده مردم نیشابوردر مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بدون پژوهش نمی توان در انجام کارهای بزرگ موفق بود، گفت: بدون انجام پژوهش در امور کلانی همچون مسائل اقتصادی و عمرانی و فرهنگی نمی توانیم به یک مدل موفق و مناسب با شرایط جامعه دست یابیم.

وی ادامه داد: در کشور ما توجه کافی به امر پژوهش صورت نمی گیرد، مسئولین در استفاده از فرآورده های پژوهشی اهتمام ندارند و این باعث کم شدن انگیزه پژهشگران و سازمان های پژوهشی می شود، بسیاری از پژوهش های انجام شده در کتابخانه های ما خاک می خورد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: باوجود اینکه در سال های اخیر سعی شده است به امر پژوهش توجه بیشتری شود؛ اما باز هم سازمان های پژوهشی و پژوهشگران ما  از نظر بودجه مالی نسبت به کشورهای پیشرفته و حتی برخی کشورهای توسعه نیافته در مضیقه هستند.

  • کد خبر : 35662
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار