خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/02 - 15:20
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نماینده بم:

مردم چشم انتظار تحقق وعده‌های مسئولان هستند

**عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: در زمان دولت نهم و دهم سه بخش ریگان، نرماشیر، فهرج شهرستان بم به شهرستان تبدیل شدند.

موسی غضنفرآبادی نماینده بم در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با « نشریه نگارستان» به تشریح فواید و مزایای ارتقای بخش نرماشیر بم به شهرستان و تبدیل بروات به بخش پرداخت.

وی با بیان اینکه شهرستان بم دارای چهار بخش ریگان، نرماشیر، فهرج و روداب بود، گفت: به برکت دولت نهم و دهم بخش ریگان و فهرج قبلاً و بخش نرماشیر هم اخیراً به شهرستان تبدیل شدند البته بروات بم هم به بخش تبدیل شد که این ارتقا در مناسبات کشوری، ‌هم موجی از امید و آرزو را در میان مردم این مناطق به‌وجود آورده و هم شرایط را به گونه‌ای فراهم کرده است که بتوان در زمینه مسائل متعدد از اعتبارات ملی بهره مند شد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد تا بخش روداب این شهرستان نیز در آینده به شهر و یا شهرستان ارتقا یابد.

غضنفر آبادی با اشاره به برگزاری جشن ارتقای بخش نرماشیر به شهرستان و بروات به بخش تصریح کرد: این جشن در روز شنبه 18 دی ماه سالروز ولادت امام محمد باقر (ع) با حضور مسئولان محلی و مردم این مناطق برگزار شد و همه مردم نیز با حضور پر شور در این مراسم به آینده شهر و منطقه خود بیش از گذشته امیدوار شدند.

وی با اشاره به زلزله بم در چند سال پیش و تخریب این شهرستان گفت: در این زلزله خسارات مالی و جانی بسیاری به مردم وارد شد و ضرورت دارد تا مردم این منطقه مورد خدمت بیشتری قرار گیرند.

عضو مجمع نمایندگان روحانی مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان در سالگرد زلزله بم در این شهرستان حضور می‌یافتند و تأکید می‌کردند که باید بم را دوباره و مقاوم‌تر از گذشته بسازیم.

غضنفرآبادی تصریح کرد: مردم چشم انتظار تحقق وعده‌های مسئولان هستند، البته در این زمینه کارهای زیادی هم شده است که باید قدردان آنها بود.

وی با بیان اینکه شهرستان فهرج در طول 80 سال بخش بود، گفت: با همت مسئولان و عنایت دولت آقای احمدی‌نژاد این بخش به شهرستان تبدیل شد که با ارتقای آن ما شاهد ساخت بیمارستان 32 تختخوابی در این شهرستان بودیم. همچنین ادارات این شهرستان مستقل شدند که امیدواریم با توجه به اینکه در حال حاضر نرماشیر هم ارتقا یافته، شاهد این تحولات در این منطقه نیز باشیم.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اختصاص اعتبارات مستقل برای هریک از این شهرستانها را یکی از فواید تبدیل بخش به شهرستان ذکر کرد و گفت: این شهرستانها هر کدام خود دارای بخش ‌شده و در آنها فرماندار و بخشدار مستقر می‌شوند که بهتر به امورات و مشکلات مردم رسیدگی ‌کنند.

غضنفر‌آبادی خاطرنشان کرد: همچنین این بخشها با تبدیل به شهرستان، دارای دادگستری می‌شوند و حوزه‌های علمیه و دانشگاهها در آنها احداث و توسعه می‌یابد.

 وی افزود: توجه به رفع محرومیت و ارتقای رفاه مردم از دیگر مزایای این طرح است و مسئولیت‌ها تقسیم می‌شود و مردم برای رفتن به ادارات مجبور نیستند کیلومترها راه را طی کنند و همه این‌ها ناشی از پیگیری‌های مکرر از یک سو و نگاه مثبت دولت و نظام به توسعه مناطق مختلف کشور است.

  • کد خبر : 36209
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار