خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/08/27 - 11:09
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
پشنگ خبر داد:

مردم میرجاوه صاحب بیمارستان می‌شوند

**"حمیدرضا پشنگ" از اخذ ماده 32 برای ساخت یک بیمارستان 32 تخت خوابه در شهر میرجاوه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خانه ملت،"حمیدرضا پشنگ" نماینده خاش، میرجاوه و نصرت آباد در گفت و گو با نشریه مندیل گفت: با توجه به صعب‌العبور بودن بسیاری از مسیرها و نداشتن جاده مناسب بین میرجاوه و زاهدان بسیاری از بیماران و یا مصدومان حین انتقال به شهرستان زاهدان قربانی می‌شدند که با پیگیری‌هایی انجام شده موافقت ساخت بیمارستان 32 تخت خوابه در این شهر  گرفته شد و به زودی عملیات احداث آن آغاز می‌شود.

وی افزود:بنده پیش از این پیشنهاد داده بودم در شهر‌های مرزی سیستان و بلوچستان نظیر میرجاوه بیمارستان‌هایی احداث شود تا هم مردم منطقه از آن استفاده کنند و هم به مردم آن سوی مرز ایران در پاکستان خدمات درمانی ارائه شود.

پشنگ هدف از طرح چنین پیشنهادی را توسعه زیرساخت‌های درمانی برای مردم محروم میرجاوه عنوان کرد و گفت: اگر ما بتوانیم با راه‌اندازی بیمارستان‌هایی در مرز با پاکستان و افغانستان ابتکار عمل در دیپلماسی خارجی را به دست گیریم می‌توانیم نتایجی مثبتی در زمینه امنیت منطقه مرزی خود به دست آوریم.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در توضیح نتایج مثبت چنین طرحی گفت: اگر با احداث بیمارستان در شهرهای مرزی به بیماران پاکستانی و افغانی آن سوی مرز خدمات درمانی بدهیم علاوه برآنکه از شیوع بسیاری از بیماری‌ها به داخل کشور جلوگیری کرده‌ایم سبب مدیون شدن مردم محروم آن سوی مرز به جمهوری اسلامی ایران شده‌ایم و در این شرایط آنان خود را وامدار ایران می‌دانند و کمتر حاضر به همکاری با اشرار آن سوی مرزها خواهند شد.

پشنگ همچنین تصریح کرد: ساخت بیمارستان در مناطق مرزی علاوه بر ارتقا خدمات درمانی داخل کشور موجب زمینه‌سازی برای توسعه توریسم درمانی می‌شود که برای کشور درآمدزا هم هست.

  • کد خبر : 31668
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار