خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/03 - 11:28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
رئیس کمیسیون آموزش وتحقیقات:

محیط علمی بازنشستگی نمی‌شناسد

**رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات با تاکید بر اینکه اعضای کمیسیون به بازنشسته شدن استادان فعال اعتقادی ندارد، گفت: بازنشسته کردن استادان و دانشیاران به نفع فضای علمی کشور نیست.

"علی عباس پور تهرانی" با بیان اینکه هر چه که اعضای هیات علمی سابقه بیشتری داشته باشد آن فرد برای نظام علمی ما ازرشمندتر است، گفت: موجی از بازنشستگی در دانشگاه ها به وجود آمده که استناد آن به عدم توانایی اعضای هیات علمی ای است که نتوانستند دانش خود را ارتقا دهند و دچار رکود علمی شده اند.

به گفته عباس پور تهرانی، این امر در کمیسیون آموزش و تحقیقات مورد بررسی قرار گرفت و مسئولان نیز دلایل خود را بر اساس قانون تصویب شده مطرح کردند، اما حرف ما این است که اگر افراد مرتبه استادی یا دانشیاری دارند نمی توانیم آنها را بازنشسته کنیم و برای کسانی که مرتبه استادیاری دارند نیز باید با سعه صدر بیشتری رفتار کنیم.

عضو کمیسیون آموزش ادامه داد: ممکن است برخی از افراد به دلیل اینکه شغل های اداری و اجرایی داشتند نتوانستند مرتبه دانشگاهی خود را ارتقا دهند و در رتبه استادیاری باقی مانده باشند؛ در حالی که می توان از تجربه اجرایی این افراد استفاده کرد.

وی تصریح کرد: قانون بازنشسته کردن اساتید باید به صورتی بررسی شود که دست هیات امنای دانشگاه ها در بازنشسته کردن استاتید بیشتر باز باشد تا این روند بازنشستگی کاهش پیدا کند.

عباس پور تهرانی فرد افزود: ما در طول تمام این سال ها استادانی داشتیم که حتی با سن بالا خدمات علمی ارزنده ای ارائه کرده اند و وزنه علمی دانشگاه و هیات علمی دانشکده خود محسوب می شدند؛ اینجاست که ما معتقد به بازنشستگی نیستیم؛ چرا که استادان به هیچ عنوان شایسته نیست که بازنشسته شوند چون سرمایه علمی کشورند و نمی توانیم به خاطر سن یا سابقه کاری شان آنها را خانه نشین کنیم.

  • کد خبر : 23098
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار