خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/23 - 16:16
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
حسنی بافرانی:

مجلس مخالفتی با استخدام پرستاران ندارد

**عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام نمایندگان مجلس در خصوص تصویب طرح کاهش ساعت کارپرستاران به معنای موافقت آنها با جذب نیروی‌ جدید است.

"حسین حسنی بافرانی" در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت در خصوص استخدام  23 هزار پرستار اظهارداشت:با کاهش یافتن ساعت کار پرستاران فضای لازم برای جذب نیروهای جدید دانش آموخته پرستاری فراهم می شود.
نماینده مردم نائین گفت: دولت و وازت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می تواند با استفاده از تبصره ای نیروهای لازم و مورد نیازش را برای مناطق توسعه نیافته و حتی توسعه یافته تامین کند.
وی خاطرنشان کرد: طرح برخی مباحث در خصوص اینکه نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق بودجه، مخالف جذب و استخدام پرستاران بوده اند موضوعی کذب است.
عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه بسیاری از نمایندگان حاضر در کمیسیون تلفیق برنامه پنجم توسعه اذعان دارند، این است که نمایندگان معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور خود مخالف جذب و استخدام 23 هزار پرستار بوده اند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: حتی اگر دولت از کمبود اعتبار و عدم موافقت مجلس در خصوص استخدام پرستاران سخن می گوید می تواند در قالب متمم بودجه این دغدغه نمایندگان را رفع کند.
حسنی بافرانی اظهارداشت: استخدام پرستاران به طور معمول از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و ارائه اعتبار آن در قالب بودجه به مجلس انجام می پذیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: دولت می تواند در بودجه سال 1390 که  2 ماه دیگر به مجلس ارائه خواهد شد این موضوع را لحاظ کند.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری از امتناع دولت در عمل به وعده استخدام 23 هزار پرستار انتقاد کرد و گفته است: برای جامعه پرستاری قابل تصور نبود که استخدام 23 هزار نیروی جدید در کمیسیون تلفیق مجلس رأی نیاورد و نماینده دولت نیز بار مالی آن را نپذیرد.

  • کد خبر : 27359
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار