خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/01/19 - 16:24
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی,کمیسیون ها
رضایی کوچی :

مجلس در کنار مردم و پلیس افزایش کیفیت خودروهای داخلی را مطالبه می‌کند/ نقش پر رنگ خودروهای داخلی در تصادفات منجر به مرگ ایام نوروز

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بیش از 700 نفر در تصادفات جاده ایام نوروز جان خودشان را از دست دادند گفت: مجلس و سایر مسئولان، پلیس راهور و مردم باید مطالبات جدی از خودروسازها برای افزایش کیفیت تولیدات خود داشته باشند تا در صورت بروز کوچک ترین تصادف و سانحه رانندگی جان افراد در خطر نباشد.

محمد رضا رضایی کوچی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز( 19 فروردین ماه )کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  گفت: این نشست با حضور سید کمال هادیانفر معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، سید تیمور حسینی فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا (پلیس راهور)، مسئولان جمعیت هلال احمر و اورژانس کشور و سایر مسئولان دستگاه‌های اجرایی جهت ارائه گزارش در خصوص سفرهای نوروزی برگزار شد.

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مطابق با گزارش های ارائه شده در سال جاری بیش از 700 نفر از هموطنانمان را در تصادفات جاده ای ایام نوروز از دست دادیم و علی رغم کاهش 30 درصدی تلفات جاده‌ای نسبت به سالهای گذشته، فوتی ها زیاد بوده و قابل قبول نیست. عوامل متعددی در این خصوص تاثیر گذار است که از جمله آنها می توان به کیفیت پایین خودروهای داخلی و نیز خطاهای رانندگان و وجود نقاط حادثه خیز جاده‌ای اشاره کرد.

وی با بیان اینکه عمده خودروهای تصادفی منجر به فوت در طرح نوروزی، خودروهای داخلی بوده‌اند، عنوان کرد: متاسفانه موضوع واردات خودروها آن طور که هدف قانونگذار بود اجرایی نشده است از این رو بنده معتقدم تا زمانی که این قانون به صورت کامل اجرایی شود، مجلس و سایر مسئولان، پلیس راهور و مردم باید مطالبات جدی از خودروسازها برای افزایش کیفیت تولیدات خود داشته باشند تا در صورت بروز کوچک ترین تصادف و سانحه رانندگی جان افراد در خطر نباشد.  

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: برای رفع نقاط حادثه خیز اقداماتی صورت گرفته است اما کماکان حدود 800 نقطه پر خطر و حادثه خیز در جاده های کشور داریم که برای بهبود و اصلاح آنها باید گام های جدی برداشته شود.

وی در پایان با اشاره به افزایش نرخ جرائم رانندگی عنوان کرد: افزایش نرخ جرائم رانندگی در کاهش تخلفات رانندگان، تصادفات و تلفات جاده ای موثر است اما این امر تنها راه حل نیست، ضمن اینکه رقم های پیش‌بینی شده متناسب با درآمد مردم و همزمان با بهبود کیفیت خودروهای داخلی و سایر عوامل موثر صورت بگیرد و درآمد آن نیز صرف اقدامامت مرتبط با کاهش تصادفات شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 376922
کلمات کلیدی
مهدی سعدی آرانی
خبرنگار

مهدی سعدی آرانی

آخرین اخبار