خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/26 - 17:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سید رضا اکرمی:

مجلس در جریان اجرای طرح تامین آتیه مهر قرار بگیرد

**عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به عنوان نماینده 5 دوره مجلس از زوایای اجرای طرح تامین آتیه مهر بی خبر است از دولت خواست برای اجرای این طرح، مجلس را در جریان امور قرار دهد.

"سیدرضا اکرمی" با تاکید بر اینکه اصل موضوع تامین آتیه نوزدارن کار شایسته ای است و در تعالیم اسلام هم پدر و مادر به تامین حال و آینده فرزندشان سفارش شده اند گفت: برای اجرای طرحی به این اهمیت لازم است تمام زوایای مساله روشن شود.

وی به رقم تقریبی یک میلیون و 400 هزار نوزادی که در سال 89 متولد می شوند اشاره کرد و گفت:  دولت باید برای واریز یک میلیون تومان به حساب هر کدام از این ها، منبع اعتباری بالایی را در اختیار داشته باشد که این منبع ناشناخته است.

اکرمی در ادامه  با اشاره به تناقض هایی که بین صحبت های دولت و مسئولان اجرایی این طرح  وجود دارد اظهار داشت: آقای احمدی نژاد در یکی از سخنرانی هایش اعلام می کند که ظرف 20 سال آینده رقمی معادل 100 تا 150 میلیون در حساب این نوزادان خواهد بود، در حالی که جمال دامغانیان سخنگوی طرح آتیه مهر اعلام می کند این رقم با نرخ سود بانکی 17درصد ، پس از 20سال، حدود 30 میلیون تومان می شود؛ تکلیف این تناقض ها باید مشخص شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه به عنوان نماینده 5 دوره مجلس هنوز از زوایای اجرای این طرح بی خبر گفت: انتظار این است که دولت در این مسائل کلان و حتی مسائل غیرکلان با مجلس و نمایندگان مجلس مشورت کند تا امکان پشتیبانی و حمایت از طرح های خود را فراهم کند.

اکرمی در پایان گفت در صورتی که برای اجرای این طرح پایگاه مهمی وجود نداشته باشد ممکن است بعد از پایان دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد، رئیس جمهور بعدی نیازی به اجرای این طرح نبیند و پس از سه سال اجرا، طرح تامین آتیه مهر عقیم رها شود

مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی که درباره این طرح منتشر کرد نوشته بود بررسی‌های بعمل آمده نشان می‌دهد طرح تامین آتیه فاقد قانونی مصوب است و صرف داشتن اعتبار در بودجه سالیانه کشور مجوزی برای پرداخت بابت این طرح محسوب نمی‌شود. طبق این بررسی اجرای طرح تنها در سال جاری با کسری حداقل 8 هزار میلیارد ریالی روبرو خواهد بود

  • کد خبر : 25154
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار