خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/02 - 11:02
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی:

مجلس به دنبال قانونی کردن چند همسری نیست

**نایب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی خارج از مجلس که مخالفت جدی نیز با نظام جمهوری اسلامی دارند، تبلیغاتی منفی درباره لایحه حمایت از خانواده را شروع کرده و وانمود می کنند، مجلس به دنبال قانونی کردن چند همسری است؛ این حرف کاملا اشتباه است.

"فاطمه رهبر" در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت با تشریح شرایطی که در ماده 23 لایحه حمایت از خانواده گنجانده شده است گفت: خیلی ها اعتقاد داشتند این ماده باید کلا حذف شود؛ دلایل مختلفی هم برای حذف این ماده مطرح می شد از جمله اینکه این لایحه یک لایحه ساختاری است و ماده 23 که بحث ازدواج مجدد را مطرح می کند شکل ماهوی دارد، ولی از آنجا که در دادگاههای ما پرونده هایی بلاتکلیف در این رابطه وجود دارد و باید بررسی و نتیجه نهایی حاصل شود، ماده 23 در لایحه حمایت از خانواده گنجانده شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر ادامه داد: قبلا در ماده 23 این لایحه 2 شرط وجود داشت که یکی تمکن مالی زوج و دیگری احراز عدالت توسط دادگاه بود، اما اخیرا 8 شرط دیگر به این ماده اضافه شده است که در قانون سال 1353 نیز این شروط دیده می شد.  

وی با بیان اینکه کلا 10 شرط برای ازدواج مجدد در نظر گرفته شده است افزود: تعدد زوجات فی نفسه یک امر الهی است و در قرآن به آن اشاره شده است، لذا صورت مساله را نمی توانیم پاک کنیم، ولی چیزی که مسلم است این است با ایجاد ضوابط و شرایط مشخص، می توانیم در محدود کردن و ضابطه کردن این موضوع گام برداریم. لذا کاری که مجلس هفتم و هشتم انجام می دهد جلوگیری از هرج و مرج در این رابطه است نه قانونمند کردن چند همسری.

رهبر گفت: بحث و گفت وگوهای بسیار زیادی درباره این لایحه در کمیسیون های فرعی و اصلی صورت گرفته است و کارشناسان بسیار زیادی در این باره ورود پیدا کرده اند و آن چیزی که ماحصل تمام این بحث و بررسی هاست هم اکنون در صحن علنی مطرح است.

  • کد خبر : 25790
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار