خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/21 - 18:16
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
دوگانی با اشاره به انتقال معلمان مقطع متوسطه به مقطع ابتدایی:

مبنای استخدام در آموزش و پرورش تصمیمات کارشناسی باشد

**نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، ضمن اعتراض به انتقال معلمان رسمی و قراردادی از مقطع متوسطه به دبستان، گفت: آموزش و پرورش باید ابتدا نیازهای خود را بررسی کند و پس از کار کارشناسی به استخدام مبادرت ورزد.

"محمدحسن دوگانی‌آغچغلو" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه بسیاری از معلمان شهرستان‌های استان تهران از مقطع متوسطه مجبور به حضور در مقطع دبستان شده‌اند، اظهار داشت: گویا این اتفاق در مورد 40 هزار حق‌التدریسی نیز قرار است اتفاق بیافتد. به عقیده من آموزش و پرورش نباید به دلیل حساس بودن مقطع ابتدایی افرادی را که مثلا لیسانس شیمی دارند را برای تدریس در این مقطع استخدام کند.

نماینده مردم فسا در مجلس، افزود: هر مقطعی با توجه به حساسیت‌هایی که دارد رشته‌های خاص خود را برای تدریس می‌طلبد و ما نباید کسی را که قادر نیست در مقطع ابتدایی تدریس کند  استخدام کنیم.

وی با بیان اینکه تمامی معلمان مقطع ابتدایی باید تقریبا با همه علوم آشنا باشند گفت: ما خودمان هم معتقدیم که آموزش و پرورش اگر نیرویی استخدام می‌کند باید بر اساس نیازش باشد، این طور نباشد که هر کسی را به دلیل اینکه لیسانس دارد استخدام کند. به همین علت نسبت به این اقدام آموزش و پرورش معترضیم.

دوگانی به استخدام نیروهای متخصص تاکید کرد و ادامه داد: زمانی که نیروی متخصص ما سر جای خودش نباشد و از روی آگاهی و علم تدریس نکند؛ قطعا ضرر خواهیم کرد. در حال حاضر از نهضت سوادآموزی و از معلمان مقطع متوسطه در مقطع ابتدایی که حساس‌ترین مقاطع تحصیلی است، استفاده می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات این مقطع را مهم‌تر از مقاطع راهنمایی و متوسطه دانست و افزود: شخصیت و شکل اخلاقی بچه‌ها در مقطع ابتدایی شکل می‌گیرد به همین دلیل ما باید افراد متخصص و آگاه به مهارت‌های تربیتی، آموزشی و روانشناسی را برای تدریس استخدام کنیم.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش باید ایتدا نیازهای خود را بسنجد و بعد کار کارشناسی نیرو استخدام کند در غیر این صورت نه تنها بچه‌ها بلکه تمام سیستم آموزشی متضرر خواهد شد.

به گزارش خانه ملت، تعداد زیادی از معلمان رسمی و قراردادی به‌خصوص معلمان ورزش براساس تصمیم جدید این وزارتخانه از مقطع متوسطه مجبور به حضور در مقطع دبستان شده‌اند که دلیل این امر کمبود نیرو در مقطع تحصیلی ابتدایی و وجود نیروی مازاد در دبیرستان عنوان شده است.

  • کد خبر : 27219
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار