خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/12/25 - 19:56
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
فرهنگی در تشریح اولویت‌های کاری مجلس در سال 90:

لایحه اصلاح بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار بررسی می‌شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با مثبت ارزیابی کردن اقدام‌های مجلس در سال 89 در باره اولویت کاری مجلس در سال جدید گفت: بررسی لایحه اصلاح بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار یکی از لوایح مورد نیاز جامعه است که باید در مجلس بررسی و تصویب شود.


"محمد حسین فرهنگی" در گفتوگو با خبرنگار خانه ملت(www.icana.ir)، گفت: مجلس نیز همانند هر مجموعه دیگری در طی یک سال فعالیت دارای نقاط قوت و ضعف بوده که نقاط قوت فعالیت‌های مجلس بر نقاط ضعف آن غلبه داشته است.



نماینده مردم  تبریز، اسکو و آذرشهر افزود: در سال 89 مجلس در تعامل و همکاری دولت توانست مهمترین لایحه این سال که لایحه برنامه پنجم توسعه بود به تصویب رساند لایحه‌ای که برای برنامه‌ریزی کشور در پنج سال آینده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.



وی با تاکید بر مثبت بودن اقدامات مجلس در حیطه وظایف قانونگذاری گفت: مجلس در این سال در بخش کشاورزی، بهداشت و درمان، انرژی، صنعت و بخش‌های دیگر قوانین بسیار مهمی را به تصویب رساند که امیدوارم در سال آینده نیز تداوم داشته باشد.



فرهنگی با اشاره به برخی محدودیت‌های نمایندگان اظهار کرد: برخی از لوایح مهم به دلیل محدودیت زمانی در مجلس امکان بررسی نیافت که اهتمام ویژه نمایندگان برای تصویب آنها در سال‌ جدید بسیار ضروری است.



وی با بیان اینکه نمایندگان در حوزه وظایف نظارتی نیز فعال بودند، گفت: مجلس در سال 89 در بخش نظارتی روال عادی خود را داشت و در این سال تحقیق و تفحص از برخی سازمان‌ها و نهادها و همچنین تذکر و سئوال از نمایندگان به صورت جدی مورد توجه نمایندگان قرار گرفت که استیضاح دو وزیر از جمله مهترین فعالیت‌های نمایندگان مجلس در این حوزه بود.



فرهنگی در باره تعامل مجلس و دولت توضیح داد: اگرچه مجلس به عنوان قوه مقننه کشور استقلال دارد، اما در تعامل و همکاری با قوای دیگر است که در راستای تعامل با دولت همکاری‌هایی را در امور مختلف با دولت انجام داده که این همکاری‌ها در طول سال‌های گذشته نیز وجود داشته است، از این رو تعامل مجلس با دولت نه در حالت تنش و تقابل و نه به معنی دنباله‌روی از دولت و خواست‌های آن بوده است.



عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در تشریح اقدام‌های مجلس برای سال آینده یادآور شد: لوایح بسیاری وجود دارد که هر چه زودتر باید در صحن مجلس بررسی شده و تصویب شود که مهمترین این لوایح، لایحه اصلاح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار است.

  • کد خبر : 41341
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار