خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/09 - 19:39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

قطار شهری کرمان با سرمایه‌گذاری خارجی ساخته می‌شود

**نماینده مردم کرمان از ساخت قطار شهری به دلیل مشکلات ترافیکی در این شهر خبر داد که پس از تضمین دولت بودجه ساخت آن از راه فایناس و سرمایه گذاری خارجی تامین می شود.

غلامرضا کرمی، در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت درباره ساخت این قطار شهری گفت: با توجه به مشکلات ترافیکی شهر کرمان در سفر ریاست جمهوری به این شهر هیات دولت تصویب کرد تا قطار شهری برای این کرمان ساخته شود.

وی افزود: با ضمانت دولت بودجه این پروژه از راه فایناس خارجی تامین می شود و برای همین هم با سرمایه گذاران خارجی وارد مذاکره شده ایم.

به گفته این عضو کمیسیون امنیت ملی در مرحله اول طول ریل این پروه 10 کیلومتر خواهد بود تا در سال های بعد طول مسیر آن دو تا سه برابر می شود.

کرمی با تاکید بر اینکه کرمان شهری تاریخی است و آثار دوره های متفاوت تاریخی را در خودش جای داده است، درباره اهمیت حفظ این آثار همزمان با آمدن قطار شهری به این شهر تصریح کرد: برای اجرای این پروژه پیش بینی های لازم انجام شده است تا بافت تاریخی کرمان دچار هیچ گونه تخریبی نشود.

کرمان از جمله شهرها و استان های ایران است که تنوع آب و هوایی و بافت تاریخی آن را به یکی از جذاب ترین مناطق برای جذب گردشگر تبدیل کرده است. نماینده کرمان با ابراز رضایت از روند خدمات و جذب گردشگر در این شهر نسبت به افزایش بودجه برای بهبود وضعیت گردشگری در استان کرمان تاکید کرد.

  • کد خبر : 23660
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار