خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/09/13 - 10:17
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
علیخانی تاکید کرد:

قزوینی‌ها در انتظار اجرای مصوبات

**نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی معتقد است باید برای اجرای مصوبات سفر استانی رئیس جمهور و هیأت وزیران به استان قزوین تدابیری اندیشیده شود تا باری از دوش مردم برداشته و میزان توفیق نظام افزایش یابد.

"قدرت الله علیخانی" در گفت‌و‌گو با نشریه ولایت محورهای کلیدی مورد نظر  مصوبات را متوجه زیرساخت های استان قزوین می​داند.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس با اشاره به سه سفر استانی هیأت دولت به استان قزوین گفت: مردم انتظار دارند تا مصوبات این سه سفر استانی اجرایی شود.

قدرت‌الله علیخانی نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصل سفر استانی هیأت دولت به استان‌ها خوب، قابل تحسین و تقدیر است  متذکر می​شود: شرط و شروط‌هایی در این زمینه وجود دارد و می​بایست وزرا در قالب ادارات کل تلاش کنند تا این مصوبات رنگ بوی اجرایی به خود بگیرد.

وی گفت: در این سفرها مصوباتی به تصویب می‌رسد  و انتظار مردم این است تا رئیس‌جمهور، وزرا و مسئولان دولتی به وعده‌های خود عمل کنند و تنها به تصویب مصوبات اکتفا نکنند. وی افزود: رئیس‌جمهور و هیأت دولت تاکنون سه سفر استانی به قزوین داشته​اند که  بیش از 600 مصوبه به همراه داشته و باید در جهت اجرای این مصوبات اقدام شود.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس با اشاره به سه سفر استانی هیأت دولت به استان قزوین گفت: مردم انتظار دارند تا مصوبات این سه سفر استانی اجرایی شود.

قدرت‌الله علیخانی نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصل سفر استانی هیأت دولت به استان‌ها خوب، قابل تحسین و تقدیر است منتهی شرط و شروط‌هایی در این زمینه وجود دارد، گفت: در این سفرها مصوباتی به تصویب می‌رسد که انتظار مردم این است تا رئیس‌جمهور، وزرا و مسئولان دولتی به وعده‌های خود عمل کنند و تنها به تصویب مصوبات اکتفا نکنند.

وی افزود: رئیس‌جمهور و هیأت دولت تاکنون سه سفر استانی به قزوین داشت که مصوباتی خوبی هم به تصویب رسید و باید در جهت اجرای این مصوبات اقدام شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه برخی از مصوبات دور اول سفر استانی هنوز اجرایی نشده، گفت: در دور دوم این سفر بر اجرای این مصوبات تأکید شد که البته برخی از مصوبات دور دوم هم اجرایی نشد.

علیخانی با اشاره به عدم اجرای 2 بانده شدن جاده قدیم قزوین- آبیک به‌عنوان یکی از مصوبات سفر دور اول هیأت دولت به استان گفت: در دور سوم سفرهای استانی مصوبات خوبی به تصویب رسید و مردم خواستار اجرایی شدن همه مصوبات سه سفر هستند.

مشکل کارگران قزوین

وی به مشکلات کارگران استان قزوین اشاره کرد و گفت: برخی از این کارگران چند ماه حقوق نگرفتند و در سال‌های گذشته چندین بار مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند و خواستار رفع مشکل خود شدند.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: کارگران از دولت انتظار دارند با فراهم کردن شرایط و امکانات لازم و رونق کار اقتصادی و تولید، مشکلات آنان رفع گردد و آنها بتوانند از حداقل انتظارات خود برای پیش بردن امور زندگی‌شان بهره ببرند.

وی عنوان کرد: دولت باید صنایعی را که در آنها صدها نفر مشغول فعالیت هستند مورد حمایت قرار دهد و یا به نحوی بر آنها نظارت کند که تبعات این چنینی که منجر به معضلات بسیاری برای افراد شاغل در آنها می‌شود، خلق نشود.

علیخانی گفت: بارها از وزیر کار و وزیر اقتصاد درخواست کرده​ایم تا درخصوص رفع مشکلات صنایع استان تدبیر شود اما مجموع اقداماتی که تاکنون در این زمینه صورت گرفته پاسخگوی حل مشکلات نبوده است.

اشتغال و بیکاری در استان

علیخانی به نرخ بالای بیکاری در استان اشاره و تصریح کرد: آمار و ارقام دقیقی در این زمینه وجود ندارد اما قطعاً بیکاری بیش از آن رقمی است که مسئولان بیان می‌کنند.

وی افزود: جوانان تحصیلکرده جویای کار در استان زیاد هستند و روزانه به نمایندگان استان مراجعه می‌کنند که متأسفانه شغل مناسبی برای آنها وجود ندارد.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه دولت باید برای سرمایه‌‌گذاری در جهت رفع بیکاری و ایجاد اشتغال برای جوانان برنامه‌ریزی کند، گفت: باید دانست که بیکاری مولد ناهنجاری‌ها و انحرافات اجتماعی است و اگر مسئولان برای کاهش این ناهنجاری‌ها بخواهند برنامه‌ریزی کنند، در مرحله اول باید در راستای ایجاد شغل و مبارزه با بیکاری اقدام کنند.

سه هزار کیلومتر راه روستایی در استان

علیخانی با بیان اینکه در استان قزوین حدود سه هزار کیلومتر راه روستایی بدون آسفالت وجود دارد، گفت: ما نمی‌دانیم که این جاده‌ها کی آسفالت خواهد شد، آیا باید برای آسفالت این جاده‌ها تا ظهور امام‌زمان (عج) منتظر بود؟ چراکه مسئولان عرضه این کار را ندارند.

وی به ترافیک سنگین در جاده قزوین- تهران به خصوص در ایام تعطیلات اشاره کرد و گفت: جاده قزوین به رازمیان- الموت مشکلات خاص خود را دارد و مردم این مناطق منتظر وعده دولت جهت رفع مشکل این جاده هستند.

وی گفت: روند رو به رشد و توسعه تهران و استان‌های اطراف تهران می‌طلبد که روند توسعه راه‌ها نیز متناسب با رشد در این بخش‌ها باشد تا کمتر شاهد بروز ترافیک‌های طولانی‌مدت و بسیار زیاد در محورهای منتهی به تهران به خصوص محورهای مشترک میان قزوین و تهران باشیم.

آب شرب مناطق روستایی

وی افزود: البته تنها نداشتن جاده مشکل مردم روستاهای استان نیست بلکه نبود آب شرب و آشامیدنی و همچنین بیکاری در این مناطق از دیگر مشکلات است.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سد شاهرود الموت به دشت قزوین یکی از مصوبات استانی هیأت دولت است، اضافه کرد: هنوز این سد احداث نشده و آب سد طالقان به جای قزوین به تهران منتقل می‌شود که همین امر بر مشکلات استان افزوده است.

  • کد خبر : 32859
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار