خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/07/04 - 18:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عضو کمیسیون فرهنگی خبر داد:

قدردانی کمیسیون فرهنگی از مواضع ورزشکاران در برابر اهانت به قرآن

**در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس، اظهارات اخیر برخی از مسئولان ورزش کشور در مورد مسابقه ورزشکاران ایرانی مقابل رژیم اسرائیل بررسی و از مواضع ورزشکاران در برابر هتک حرمت به قرآن قدردانی شد.

"سیدجلال یحیی‌زاده" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون فرهنگی اظهار داشت: در این جلسه اظهارات اخیر برخی از مسئولان ورزش کشور در مورد مسابقه ورزشکاران ایرانی مقابل رژیم اسرائیل، مورد بررسی قرار گرفت، که موجب تعجب و تاسف اعضای کمیسیون شد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب که نمایندگان این مواضع را برای مردم و مجلس قابل قبول نمی‌دانند، گفت: این جریان باید به نوعی از سوی کسانی که آن را مطرح کردند، تکذیب می‌شد؛ در حالی که نظر کمیسیون همچنان این است که باید نسبت به این موضع حساسیت داشته باشیم.

وی افزود: کشور ما به جهت اینکه که تمام نظام، حاکمیت و مردم در برابر صهیونیست‌ها سیاست آشتی‌ناپذیری دارند؛ باید شفاف‌تر و قاطع‌تر عمل کنند.

یحیی‌زاده همچنین از قدردانی کمیسیون فرهنگی از مواضع ورزشکاران در جریان هتک حرمت به قرآن خبر داد و گفت: اعضای کمیسیون از همه ورزشکارانی که موضع خوبی نسبت به هتک حرمت قرآن کریم شده بود، تشکر و تشویق کرد، به خصوص اقدام آقای طالبلو به عنوان یکی از ورزشکاران بسیار شایسته بود.

وی اظهار داشت: در این جلسه گزارشی نیز در رابطه با آن چیزی که خواسته مقام معظم رهبری، نظام و رئیس مجلس شورای اسلامی برای طرح مدیریت نظارت بر رسانه ملی، ارائه شد.

نماینده مردم تفت و میبد با اشاره به حضور رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در جلسه امروز کمیسیون تصریح کرد: گزارش آقای واعظی رئیس هیات امنای کتابخانه‌های عمومی کشور، گزارشی از برنامه‌ها، سیاست‌ها و کمبود بودجه و جایگاهی که به آن نیاز داریم، ارائه کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: در حال حاضر سرانه افتتاح کتابخانه برای هر 100 نفر 2 متر است که این رقم باید به چهار متر برای هر 100 نفر برسد.

وی با بیان اینکه نمایندگان سئوالات و مواضع خود را درباره کتاب‌خوانی و کتابخانه مطرح کردند گفت: بسیاری از سئوالات به دلیل کمبود وقت جلسه مطرح نشد و قرار شد این مسائل در جلسه‌ای که کمیسیون فرهنگی در کتابخانه ملی برگزار می‌کند مطرح شود.

  • کد خبر : 28204
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار