خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/03/08 - 17:29
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
با حضور مسئولان رسانه ملی و نیروی انتظامی:

قانون منع استفاده از گیرنده‌های ماهواره‌ای در کمیسیون فرهنگی بررسی شد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از بررسی قانون منع استفاده از گیرنده‌های ماهواره‌ای، وضعیت پوشش و ضریب نفوذ ماهواره‌ها در جلسه امروز عصر کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: متاسفانه عملکرد ضعیف رسانه ملی در جذب مخاطبان در گرایش به سمت ماهواره تاثیرگذار بوده است.


"سید رمضان شجاعی کیاسری" در گفت‌و‌گو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir)، با اشاره به جلسه امروز عصر - یک‌شنبه 8 خردادماه - کمیسیون فرهنگی، گفت: در این جلسه قانون منع استفاده از گیرنده‌های ماهواره‌ای، وضعیت پوشش و ضریب نفوذ ماهواره‌ها و رویکردهای آینده به این مسئله مورد بحث و بررسی قرار گرفت.



نماینده مردم ساری در مجلس ادامه داد: این جلسه با حضور نمایندگانی از رسانه ملی و نیروی انتظامی برگزار و عملکرد صداو سیما در مواجهه با ماهواره مورد بررسی قرار گرفت.



وی در مورد علل استقبال مردم از شبکه‌های ماهواره‌ای گفت: ضعف رسانه ملی در جذب مخاطب و عدم تولید برنامه‌های جذاب و حتی پوشش نامناسب شبکه‌های ملی موجب توجه و اقبال عمومی نسبت به ماهواره شده است.



نماینده ناظر مجلس در شورای نظارت بر صداوسیما خاطرنشان کرد: عدم حمایت‌های به موقع نیروی انتظامی هم یکی دیگر از دلایل رشد بی‌رویه خرید آنتن‌های ماهواره‌ای است، که باید هم در شکل ایجابی قانون ماهواره‌ها و هم در روند مبارزه نیروی انتظامی در این زمینه تحول جدی صورت گیرد.



این عضو کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: بررسی و اصلاح قانون ماهواره همچنان در دستورکار کمیسیون فرهنگی مجلس است و در جلسات آینده نیز دنبال خواهد شد تا تصمیم جدی در این زمینه اتخاذ شود.

  • کد خبر : 49232
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار