خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/09 - 16:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی,کمیسیون ها
فلاحی در تشریح نشست کمیسیون آموزش مجلس:

فعالیت های علمی و تحقیقاتی جهاد دانشگاهی نباید به علت کمبود بودجه متوقف شود

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تأکید بر ضرورت حمایت از جهاد دانشگاهی، گفت: مسئله نگران کننده این است که بسیاری از فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی جهاد دانشگاهی به علت کمبود بودجه شود، برخی دستاوردها که در آستانه تولید و استفاده برای کشور قرار دارد باید مورد حمایت قرار گیرد.

احمد حسین فلاحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست امروز (یکشنبه 9 اردیبهشت‌ماه) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، عنوان کرد: رئیس جهاد دانشگاهی به منظور ارائه گزارش اقدامات انجام شده و برنامه های آتی جهاد دانشگاهی در جلسه امروز کمیسیون حاضر شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی یکی از موالید انقلاب اسلامی است، افزود: کارهایی که جهاد دانشگاهی در طول دفاع مقدس برای حفظ و حراست از کشور انجام داده است، هرگز از یاد نخواهد رفت و در زمانی که بسیاری از دانشگاه ها دستاوردهای امروزی را نداشته اند، جهاد دانشگاهی بسیار خوب و مؤثر عمل کرد.

وی ادامه داد: دستاوردهای جهاد دانشگاهی بسیار کاربردی و برای حل مسائل کشور بوده لذا این نهاد انقلابی نیاز به حمایت و تقویت دارد.

فلاحی با تأکید بر اینکه جهاد دانشگاهی باید ردیف بودجه مستقل داشته باشد، اظهار کرد: نمایندگان عضو کمیسیون نیز نسبت به ارتقای بودجه جهاد دانشگاهی به ویژه در شرایطی که در زمان بررسی جداول بودجه‌ای هستیم، تأکید داشت.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: بسیاری از دستاوردهای جهاد دانشگاهی که در آستانه تولید و استفاده است به علت کمبود بودجه روی زمین مانده است که ضرورت دارد با حمایت از فعالیت های پژوهشی و علمی نسبت به تولید و رفع نیازهای کشور اقدام کرد./

پایان پیام

  • کد خبر : 377758
کلمات کلیدی
احسان کاظم زاده نظری
خبرنگار

احسان کاظم زاده نظری

آخرین اخبار