خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1391/11/20 - 12:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سنایی:

غرب در مذاکرات، توان ایران را برای تأمین امنیت‌منطقه جدی بگیرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران را در بهره‌گیری از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای جدی خواند و گفت: غرب در مذاکرات، توان ایران را برای تأمین امنیت‌منطقه جدی بگیرد.


مهدی سنایی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مذاکرات آتی ایران و  گروه 1+5 گفت: در مذاکرات آتی باید سه محور اصلی در نظر گرفته شود؛ یکی اصل پرونده هسته ای ایران است و غرب باید به این باور رسیده باشد که تهران در استفاده از حقوق خود جدی است.



ایران در بهره‌گیری از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای جدی است



نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی افزود: ایران فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای را تداوم می‌دهد و این موضوع در مذاکره با 1+5  و همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی باید به صورت جدی لحاظ شود و غرب رویکرد سیاسی خود را کنار بگذارد و با انتخاب یک رویکرد حقوقی، همان‌قدر که به تکالیف ایران توجه می کند به حقوق او نیز اهمیت دهد.



وی دومین محور اصلی مورد توجه در مذاکرات را موضوع سوریه خواند و توضیح داد: مجموعه مسائل منطقه و ناکامی غرب در سوریه و موفقیت های جمهوری اسلامی ایران، فضایی را فراهم می کند تا غرب با رویکرد متفاوتی وارد مذاکرات شود و به توان ایران در تامین امنیت منطقه توجه جدی داشته باشد.



عضو فراکسیون اصولگرایان رهبروان ولایت مجلس ادامه داد: سومین مساله تاثیرگذار در مذاکرات ایران و غرب، تغییراتی است که در امریکا رخ داده و تیم جدیدی که اوباما روی کار آورده نشان می‌دهد آنها مایل هستند مسائل را از طریق مذاکره حل کنند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ابراز امیدواری از اینکه مذاکرات یک روند تکراری و خسته کننده در قزاقستان نداشته باشد، بیان کرد: قزاقستان یک کشور منطقه ای و مستقل است و برگزاری مذاکرات در این کشور می‌تواند به طرح ایده های جدید و ادامه کار در یک فضای متفاوت کمک کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 94853
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار