خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/23 - 12:02
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات:

عملکرد وزارت بهداشت در آموزش پزشکی انحصارطلبانه است

**رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات معتقد است عملکرد وزارت بهداشت در پذیرش دانشجو انحصارطلبانه بوده و موجب کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته پزشکی و کمبود پزشک در جامعه شده است.

"علی عباسپور تهرانی فرد" در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت در خصوص ادغام آموزش پزشکی وزارت بهداشت در وزارت علوم با بیان اینکه جدا شدن آموزش پزشکی از وزارت علوم  از ابتدا اشتباه بود گفت:در آن زمان که این تصمیم  گرفته شد وزیر وقت یک پزشک بود و تصور آنها بر این بود که اگر آموزش پزشکی  در  اختیار وزارت بهداشت باشد مشکل کمبود پزشک که در آن زمان با آن مواجه بودیم حل خواهد شد.

نماینده مردم تهران، ری ،شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این اقدام در یک دوره زمانی خوب نتیجه داد  ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته پزشکی در دانشکده افزایش یافت اما متاسفانه وزارت بهداشت کم کم یک حرکت انحصار طلبانه را در پذیرش دانشجو در رشته پزشکی در پیش گرفت.

وی با بیان اینکه در سال 73 و 74 حدود 16 دانشگاه علوم پزشکی و نزدیک به 4هزار دانشجو داشتیم افزود:در حال حاظر 45 دانشکده پزشکی داریم و ظرفیت پذیرش دانشجوی ما در رشته های پزشکی به 3هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در مجلس هفتم و مجلس هشتم بارها این مسئله را به وزارت علوم تذکر دادیم گفت:وزارت علوم از پذیرش دانشجوی پزشکی  و تامین نیروی مورد نیاز جامعه خودداری می کند.

وی خاطر نشان ساخت: علت اجرایی نشدن طرح پزشک خانواده نبود پزشک کافی در کشوراست.

عباس پور با بیان اینکه افزایش پذیرش دانشجو در رشته های دیگر که زیر نظر وزارت علوم است بسیار بیشتر از آنچه است که برای رشته های پزشکی رخ داده است گفت:جدا شدن آموزش پزشکی از وزارت علوم تبعات نامساعدی را در پی داشت که یکی از این تبعات خدمات نامطلوبی است که بیمارستان های آموزشی زیر نظر وزارت بهداشت به بیماران ارائه می کند.

عباسپور با بیان اینکه جدا شدن آموزش پزشکی از وزارات علوم موجب شد تا وزارت بهداشت بر نقاط ضعف پزشکان سرپوش گذارد گفت: بسیاری از پزشکانی که عضو هیات علمی می شوند تنها به دنبال استفاده از مزایای آن هستند و بسیاری از آنها نه در دانشگاه و نه در بیمارستان ها حضور نمی یابند و به فکر مطب خصوصی خود است.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت ارائه دهنده خدمات است و وظیفه تربیت نیروی متخصص را برعهده دارد ،بهتر است مدیریت و نظارت را باید به وزارت علوم بسپرد و وزارت بهداشت ارائه دهنده خدمات وتربیت کننده نیروی متخصص باشد و مدیریت و نظارت  وآموزش را به وزارت علوم بسپرد.

وی در پایان تاکید کرد: بازگشت آموزش پزشکی به وزارت علوم به نفع کشور است و مدیریت آموزشی را یکپارچه می کند.

  • کد خبر : 37763
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار