خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/03/31 - 18:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در جلسه کمیسیون فرهنگی تصویب شد؛

عضویت رئیس سازمان میراث فرهنگی در شورای عالی شهرسازی و معماری

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از تشکیل جلسه این کمیسیون خبر داد و گفت: عضویت رئیس سازمان میراث فرهنگی در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور در کمیسیون فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.


سید "علی حسینی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir) با اشاره به برگزاری جلسه امروز – سه‌شنبه 31 خرداد – کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: موضوع عضویت رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شورای عالی شهرسازی کشور به کمیسیون فرهنگی ارجاع داده شده بود که اعضای کمیسیون، این موضوع را در قالب لایحه اصلاح ماده 3 قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری تصویب کردند.



نماینده مردم نیشابور با بیان اینکه معاونان سازمان میراث فرهنگی و تنی چند از اعضای شورای عالی شهرسازی در جلسه کمیسیون حضور داشتند، تصریح کرد: عضویت رئیس سازمان میراث فرهنگی در شورای عالی شهرسازی و معماری هیچ مخالفی نداشت و با اکثریت آرا در کمیسیون فرهنگی تصویب شد.



حسینی حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی در شورای عالی شهرسازی را ضروری توصیف کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه ویژگی‌های سنتی و مرتبط با میراث فرهنگی در شهرها و ساختمان‌سازی‌های کشور وجود دارد، حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی در شورای عالی شهرسازی و معماری اهمیت بسیاری دارد.



عضو کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه بررسی تأسیس دانشگاه امام خمینی (ره) در شهر خیمن دیگر دستور کار کمیسیون فرهنگی بود، تأکید کرد: صحن علنی موضوع تأسیس دانشگاه جامع امام خمینی (ره) در خمین را به کمیسیون فرهنگی ارجاع داده بود که این طرح در کمیسیون فرهنگی مورد تصویب قرار نگرفت.



حسینی همچنین به برگزاری انتخابات هیئت رئیسه مجلس اشاره کرد و گفت: در انتخابات جدید، رئیس و سخنگوی کمیسیون فرهنگی ابقا و سید "احمدرضا دستغیب" و سید "رمضان شجاعی کیاسری" به سمت نایب رئیسان این کمیسیون انتخاب شدند.

  • کد خبر : 51906
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار