خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/27 - 18:24
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی,کمیسیون ها
راستینه طرح کرد؛

عزم کمیسیون فرهنگی برای نقش‌آفرینی در «تقنین»، «نظارت» و «گفتمان» جزم است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس عزم خود را برای نقش‌آفرینی در سه بخش «تقنین»، «نظارت» و «گفتمان» جزم کرده و امیدواریم در این سه نقش کمیسیون بتواند با تعیین اولویت‌های خود بتواند برای مسیر آینده گام‌های مهمی بردارد.

احمد راستینه، نماینده مردم شهرکرد و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست امروز (سه‌شنبه 27 شهریورماه) این کمیسیون گفت: دستور جلسه امروز کمیسیون فرهنگی به بحث و گفت‌وگو درخصوص کارگروه‌های تخصصی کمیسیون فرهنگی گذشت و موضوعات مختلفی در قالب کارگروه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه در این نشست تعدادی از کارگروه‌ها به بحث و تبادل‌نظر گذاشته شد، افزود: ضرورت تشکیل کارگروه‌هایی با بررسی موضوعات «خانواده و جمعیت»، «هنر رسانه و فضای مجازی»، «ورزش و جوانان» و «میراث فرهنگی و گردشگری» تقریبا مورد اجماع عموم نمایندگان کمیسیون بود. همچنین مقرر شد درخصوص کارگروه‌های دیگری در موضوعاتی از جمله «دیپلماسی فرهنگی»، «هویت دینی» و «هویت فرهنگی» در جلسات آتی کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

راستینه با تأکید بر اینکه اولین وظیفه کارگروه‌های تخصصی به عنوان مأموریت مهم آنان، پایش و راهبری برنامه هفتم توسعه خواهد بود، تصریح کرد: قرار بر این است که کارگروه‌ها اولویت‌های خود را به کمیسیون ارائه دهند.

وی با بیان اینکه امروز اولویت‌های مهمی متوجه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی است، اضافه کرد: در جلسه امروز کمیسیون این اولویت‌ها در سه بخش مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت؛ بخش اول «ضرورت‌های تقنینی در حوزه مباحث فرهنگی کشور» و اینکه چه موضوعاتی در این زمینه نیاز به قانون‌گذاری دارد؛ اولویت دوم ناظر بر «نظارت‌ها، رصد و پایش تحقق قوانین مصوب مجلس» از جمله کمیته ناظر و رصد بر اجرایی سازی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، همچنین کمیته راهبری برنامه هفتم بود و بحث سوم هم ناظر بر «گفتمان‌سازی» که بنا به تحولات فرهنگی جامعه، کمیسیون فرهنگی باید در دستور کار خود قرار دهد.

راستینه در پایان تصریح کرد: در یک کلام می‌توان گفت کمیسیون فرهنگی مجلس عزم خود را برای نقش‌آفرینی در سه بخش «تقنین»، «نظارت» و «گفتمان» جزم کرده و امیدواریم در این سه نقش کمیسیون بتواند با تعیین اولویت‌های خود بتواند برای مسیر آینده گام‌های مهمی بردارد./

پایان پیام

  • کد خبر : 383591
کلمات کلیدی
میرشکاری مطهره
خبرنگار

میرشکاری مطهره

آخرین اخبار