خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/07/25 - 17:16
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
وضعیت میدان‌های مشترک گازی و نفتی در کمیسیون ویژه جهاد اقتصادی تشریح شد

عزم مجلس و وزارت نفت برای توسعه میدان‌های مشترک نفتی و گازی

رئیس کمیسیون ویژه جهاد اقتصادی با بیان اینکه وضعیت ایران در میدان‌های مشترک نفتی و گازی مطلوب نیست، گفت: اعضای این کمیسیون با دعوت از وزیر نفت دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود را درباره عقب‌ماندگی ایران در برخی از میدان‌های مشترک بیان کردند.


حسین نجابت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست امروز 25 مهر کمیسیون ویژه جهاد اقتصادی گفت: اعضای کمیسیون ویژه جهاد اقتصادی با دعوت از وزیر نفت دغدغه‌های خود را با وی در زمینه صنعت نفت و گاز کشور مطرح کردند.



نماینده مردم تهران ری اسلام شهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع توسعه میدان‌های نفتی مشترک یکی از دغدغه‌های اصلی اعضای این کمیسیون بود که با وزیر نفت مطرح شد و دیدگاه‌های مختلفی در این زمینه مطرح شد.



وضعیت توسعه میدان‌های مشترک نامطلوب است



وی با بیان اینکه وضعیت میدان‌های مشترک نفتی کشورمطلوب نیست، اظهار کرد: یکی از موضوع‌های مهمی که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید کرده است، توسعه میدان‌های مشترک نفتی و گازی است که اعضای کمیسیون نیز تذکراتی را در این زمینه مطرح کرد.



وی ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین معضلات ما در صنعت نفت مخازن مشترک است که متأسفانه از برخی کشورهای همسایه عقب هستیم که در نشست امروز، وزیر نفت برنامه‌های خود را برای انجام اقدامات جدی در جهت بهبود این وضعیت توضیح داد.



تشکیل کمیته‌ا ترسیم بهترین راهکارهای تأمین منابع مالی برای توسعه میدان‌های مشترک



عضو کمیسیون انرژی مجلس اعلام کرد: کمیته‌ای متشکل از مجلس و وزارت نفت برای تدوین سیاست‌ها و برنامه‌ها برای تآمین منابع مالی توسعه میدان‌های مشترک تشکیل خواهد شد، تا هر چه زودتر و با بهترین شیوه‌های منابع لازم برای این پروژه‌های مهیا شود.



وی تصریح کرد: همچنین نمایندگان درباره افزایش فشارها و تحریم‌های بین‌المللی به وزیر نفت تذکرات لازم را دادند که وزیر نفت نیز برآمادگی‌های لازم در این زمینه تأکید کرد.



رئیس کمیسیون ویژه جهاد اقتصادی بر ضرورت استفاده از توان شرکت‌ها و پیمانکاران داخلی در حوزه صنعت نفت تأکید کرد و یادآور شد: یکی دیگر از موضوعات مهم در نشست  امروز کمیسیون ویژه جهاد اقتصادی بحث استفاده از توان شرکت‌های داخلی بود که وزیر نفت قول همکاری و مساعدت بیشتر را در این زمینه به اعضا دادند.

  • کد خبر : 60920
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم