خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/19 - 11:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
شهریاری:

طرفداران ادغام آموزش پزشکی در وزارت علوم بر مسائل بهداشت و درمان اشراف ندارند

**رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه کسانی که به دنبال ادغام بخش آموزش پزشکی در وزارت علوم هستند بر مسائل بهداشت و درمان اشراف ندارند تصریح کرد:موفقیت ها و پیشرفت هایی که امروز از نظر نیروی انسانی تحصیلکرده و متخصص و کادر پزشکی مجرب درایران به دست آمده است حاصل این تصمیم گیری است.

"حسینعلی شهریاری" در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت در خصوص ادغام آموزش پزشکی وزارت بهداشت در وزارت علوم اظهار داشت: ازسال 64 که مساله جدا شدن آموزش پزشکی از وزارت علوم و ادغام آن در وزارت بهداشت مطرح شد بسیاری با این ادغام مخالفت کردند که خوشبختانه علیرغم مخالفت های آنان این طرح مصوب شد.

نماینده مردم زاهدان درمجلس شورای اسلامی خاطر نشان ساخت: موفقیت ها و پیشرفت هایی که امروز از نظر نیروی انسانی تحصیلکرده و متخصص و کادر پزشکی مجرب درایران به دست آمده است حاصل این تصمیم گیری است.

وی با یبان اینکه آموزش مسائل پزشکی و بهداشتی یک کار تخصصی است گفت:کسانی که بازگرداندن آموزش پزشکی به وزارت علوم  را برای حوزه بهداشت و درمان مفید می دانند و یا معتقدند با این ادغام هزینه های آموزشی کم می شود اشرافی بر مسائل بهداشت و درمان و جزئیات آن ندارند.

شهریاری  با بیان اینکه وزارت علوم به اندازه کافی مشکلات دارد و باید هزینه های آموزشی 42 دانشگاه دیگر را پرداخت کند تصریح کرد :هزینه های درمانی و آموزش وزارت بهداشت زیاد است  و در صورتی که این ادغام صورت گیرد تمامی این هزینه ها به دوش وزارت علوم می افتد.

وی در پایان یاد آورشد:در مجلس ششم با این ادغام مخالفت های زیادی شد اما در نهایت طرح پیوستن آموزش پزشکی به وزارت بهداشت در صحن مجلس رای آورد، دوستانی که  به بازگرداندن این بخش به وزارت علوم فکر می کنند وقت خود را تلف  می کنند  چرا که قطعا این پیشنهاد در مجلس رای نخواهد آورد.

  • کد خبر : 37494
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار