خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/07/14 - 09:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام:

طرح گازرسانی به شهرستان‌های دهلران و آبدانان به زودی کلید می‌خورد

**نماینده دهلران، دره شهر و آبدانان در مجلس شورای اسلامی با فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) دیدار کرد و گفت:بر اساس توافقات صورت گرفته مراسم کلنگ‌زنی گازرسانی به شهرستان‌های دهلران و آبدانان از خط ششم سراسری از خوزستان در ماه‌های اخیر صورت خواهد گرفت.

«علی عزتی» در گفت وگو با نشریه طنین گفت:در دیدار با فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا بر ساخت ادامه خط لوله ششم سراسری (خط لوله جدید گاز اروپا) توسط متخصصان این قرارگاه سازندگی توافق شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام حاصل کار قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا را اشتغالزایی، کارآفرینی، توسعه و عمران کشور عنوان‌کرد و افزود: قرارگاه خاتم حاصل تجربیاتی است که در دوران دفاع مقدس به‌دست آمده و نقش مهمی در سازندگی کشور دارد.

عزتی همچنین از توافق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با وزارت نفت برای ساخت ادامه خط لوله گاز ششم سراسری خبر داد و افزود: هم‌اکنون عملیات اجرای این خط لوله انتقال گاز طبیعی از اهواز به سمت دهلران آغاز شده است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر عملیات اجرایی در یکصد کیلومتر ابتدایی خط لوله گاز آغاز شده است، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود برای تکمیل این پروژه گازی در مجموع به حدود یک میلیارد دلار منابع مالی و اعتباری نیاز باشد.

نماینده مجلس اظهار داشت: هم‌اکنون عملیات گازرسانی ادامه خط لوله ششم سراسری از اهواز به سمت دهلران آغاز شده و همزمان تجهیز کارگاه گازرسانی به دهلران در منطقه دشت عباس توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا صورت گرفته است.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس ابراز داشت: بر اساس توافقات صورت گرفته مراسم کلنگ‌زنی گازرسانی به شهرستان‌های دهلران و آبدانان از خط ششم سراسری از خوزستان در ماه‌های اخیر صورت خواهد گرفت.

عزتی ادامه داد: یکی از مسیرهای ایران برای صادرات گاز به اروپا خط لوله ششم سراسری به طول تقریبی یکهزار و 300 کیلومتر بوده که تاکنون ساخت قطعه اول و دوم این خط لوله گاز از عسلویه تا اهواز به طول 611 کیلومتربه پایان رسیده و ساخت قطعه سوم به سمت دهلران آغاز شده است.

خط‌ لوله‌ ششم‌ سراسری‌ گاز به‌ قطر 56 اینچ‌‌ از عسلویه‌ آغاز و گاز تولیدی‌ فازهای‌ 6 الی‌ 10 را به‌ منظور مصرف‌ به‌ خوزستان‌ و غرب‌ کشور منتقل‌ می‌نماید که با پیگیری‌های صورت گرفته در آخرین لحظات عقد قرارداد انشعاب به شهرستان‌های دهلران و آبدانان هم مورد تأیید قرار گرفت.

  • کد خبر : 28786
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار