خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/07/20 - 19:27
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
با طرح اختلاف‌نظر کمیسیون با شورای عالی انقلاب فرهنگی

طرح تغییر ساختار آموزشی کشور در کمیسیون آموزش بررسی شد

**سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بررسی طرح تغییر ساختار نظام آموزشی در جلسه امروز کمیسیون متبوعش گفت: در رابطه با کلیات این طرح با شورای عالی انقلاب فرهنگی هنوز به توافق نرسیده‌ایم و در نتیجه این موضوع به رای هم گذاشته نشد.

"نورالله حیدری‌دستنایی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با بیان اینکه بررسی طرح تغییر ساختار آموزشی کشور همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: یک فوریت این طرح حدود چند ماه گذشته به تصویب رسید و به کمیسیون و پس ازچند ماه به کمیته آموزش و پرورش ارجاع داده شد.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس، تاکید کرد: علت مطرح شدن این طرح که مشابه طرح شورای عالی انقلاب فرهنگی با ترکیب 6سال ابتدایی و 6سال راهنمایی و دبیرستان بود، اختلاف نظر برخی نمایندگان در رابطه با اینکه چرا مسئله مهمی چون تغییر نظام آموزشی کشور از ابتدا به مجلس سپرده نشده است، بود.

وی افزود: بیشتر انتقادها درباره علت ارجاع این طرح به شورای عالی انقلاب فرهنگی بود که البته انتقاد به‌جا و درستی نیز است که باعث اختلاف ریشه‌ای کمیسیون با ارجاع این طرح به شورای عالی انقلاب فرهنگی شده است.

دستنایی تصریح کرد: قرار شد مرکز پژوهش‌ها تحقیقاتش را در این زمینه کامل و اطلاعات را در هفته‌های آینده به کمیسیون ارائه کند تا به این مرحله برسیم که آیا ضرورتی دارد که ترکیب 5، 3 و 4 را از بین ببریم یا نه؟ اما همچنان در کلیت موضوع تغییر ساختار آموزشی کشور به توافق نرسیدیم.

  • کد خبر : 29289
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار