خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/08/15 - 16:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

طرح تامین آتیه مهر، به طور قطع با بار مالی زیادی همراه خواهد بود

**عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، طرح تامین آتیه مهر را، طرحی همراه با بار مالی زیاد دانست و تاکید کرد که اگر این طرح به مجلس ارائه می‌شد با مشکلات احتمالی کمتری مواجه می‌شدیم.

"صمد فدایی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با اشاره به طرح تامین آتیه مهر امام رضا (ع)، اظهار کرد: این بحثی که از سوی آقای رییس جمهوری مطرح شد؛ قطعا با بار مالی زیادی همراه خواهد بود و هنوز مشخص نیست که آیا در بودجه سنواتی این امر لحاظ شده است یا نه؟، که البته من بعید می‌دانم که محاسبه شده باشد.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس، با تاکید بر اینکه ما سال‌هاست که بر روی سیاست‌های سلامت و بهداشت کار می‌کنیم، افزود: این سیاست‌ها در ارتباط با کنترل جمعیت کشور است و باید این واقعیت را بپذیریم که این سیاست‌های تشویقی و مطرح کردن آن به این شکل شاید صحیح نباشد.

وی در ادامه گفت: مطرح کردن طرح تامین آتیه مهر امام رضا (ع) بدون در نظر گرفتن بار مالی، یک نوع بی‌اعتمادی را در مردم به وجود می‌آورد.

فدایی با بیان اینکه اگر این طرح محقق نشود به مردم و حتی جامعه ضربه وارد می‌شود، افزود: کسانی که مشمول این طرح هستند منتظر یک میلیون تومان هستند؛ اما اگر محقق نشود باعث بی‌اعتمادی نسبت به نظام و دولت از سوی مردم می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی همچنین بر وارد شدن مجلس در این طرح تاکید کرد و گفت: به طور قطع اگر این طرح به مجلس و کمیسیون‌های مربوطه ارجاع داده می‌شد و مورد بررسی قرار می‌گرفت، مسلما پخته‌تر و با قوائد خاص بهتری ارائه می‌شد.

در این طرح برای هر نوزاد ایرانی (براساس اعلام سازمان ثبت احوال کشور) حساب سپرده پس اندازی افتتاح خواهد شد و دولت هنگام افتتاح حساب حداقل10 میلیون ریال برای هر نوزاد اختصاص خواهد داد و علاوه بر آن ماهانه مبلغی از طرف ولی نوزاد و دولت به این حساب واریز خواهد شد این در حالی‌ست که مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی طرح تأمین آتیه مهر را مورد ارزیابی قرار داده و اعلام کرده است که اجرای طرح در سال جاری با کسری حداقل 8 هزار میلیارد ریالی روبرو است.  

  • کد خبر : 30824
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار