خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/10 - 07:42
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سیدعلی‌محمد بزرگواری تاکید کرد:

ضعف مدیریت و کسری بودجه، عامل کندی اجرای مصوبات

**نماینده مردم کهکیلویه و بهمئی در مجلس گفت: ضعف مدیریت‌ها و کسری بودجه، از مهم‌ترین دلایل کندی در اجرای برخی مصوبات سفرهای ریاست محترم جمهوری جناب آقای احمدی‌نژاد به استان کهگیلویه و بویراحمد بوده، که متأسفانه این روند در اداره امور آب نسبت به دیگر دستگاه‌ها بیشتر است.

"سیدعلی محمد بزرگواری" به طرح آبرسانی به دهدشت غربی اشاره کرد و افزود: اجرایی نشدن مصوبه آبرسانی به دهدشت شرقی، ناشی از ضعف مدیریت در امور آب استان است. از سوی دیگر، در دهدشت، طرح ساخت و بهره برداری از کارخانه سیمان «سپو»، تاکنون پنجاه درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و خبر خوش این که فاز نخست این پروژه، در آذر یا دی ماه امسال به بهره برداری می‌رسد. طبق مصوبه، تکمیل و راه‌اندازی کارخانه سیمان سپو و پتروشیمی دهدشت، می‌بایست تا پایان سال جاری صورت می‌گرفت که متأسفانه این مصوبه تا این تاریخ به بهره برداری نخواهد رسید.

وی در گفتگو با هفته نامه امید مردم گفت: در نامه‌ای که به محضر مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه ای ارسال داشتم، تأکید کرده‌ام که محور پاتاوه به دهدشت که 17 سال از آغاز عملیات اجرایی آن می‌گذرد، هنوز به بهره برداری نرسیده است. چنین اتفاقی برای مردم استان مشکل ساز است و دلیلی هم برای این اتفاق وجود ندارد.

این نماینده مجلس به تشریح وضعیت شهرستان شدن برخی از مناطق این استان اشاره کرد و اظهار داشت: در تقسیمات کشوری، زمینه ایجاد سه شهرستان از سوی دولت به این استان داده شده است که اسامی این شهرستان‌ها به زودی از سوی وزارت کشور اعلام می‌شود، هرچند که ممکن است در تقسیمات کشوری معارضاتی نیز ایجاد گردد اما در زمینه اعلام شهرستان‌های جدید به نتایجی رسیده‌ایم که امید است به زودی مردم را خوشحال کنیم.

نماینده مردم کهکیلویه و بهمئی در مجلس در مورد وضعیت بزرگترین کارخانه فسفات خاورمیانه یعنی فسفات شهر چرام افزود: بسیاری از مردم استان می‌پرسند عاقبت این پروژه بزرگ چه شد؟ در پاسخ باید گفت شعارهایی که آن موقع برخی از آقایان سر دادند، همانند شعارهایی بود که در زمینه پتروشیمی دهدشت دادند. عیار فسفات چرام هشت یا نه است، در حالی که عیار فسفات چین 16 بوده و بهتر از فسفات چرام می‌باشد. از سوی دیگر، سرمایه‌گذار بخش خصوصی نیز باید سهم آورده برای راه‌اندازی این پروژه داشته باشد.

بزرگواری در زمینه پتروشیمی دهدشت نیز افزود: فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است که از آن جمله می‌توان به پذیره نویسی، انتخاب هیأت مدیره، کاربری ساختمان و مسئله محیط زیستی آن اشاره کرد اما باید به این نکته نیز توجه داشت کلنگی که برای آغاز ساخت مجتمع پتروشیمی دهدشت به زمین خورد، تنها یک کلنگ سیاسی بود و نه چیز دیگر! نکته دیگر درباره مجتمع پتروشیمی دهدشت، این است که تا زمانی که پتروشیمی گچساران راه‌اندازی نشود، پتروشیمی دهدشت راه‌اندازی نخواهد شد. اگر تمام ساختمان‌های پتروشیمی دهدشت و تمامی وسایل آن خریداری شود، اما پتروشیمی گچساران مشکل داشته باشد، فایده‌ای برای پتروشیمی دهدشت نخواهد داشت. همچنین به دلیل پایین بودن وضعیت اقتصادی مردم منطقه، پذیره نویسی بخش خصوصی راجع به پتروشیمی دهدشت رونقی ندارد و برای پذیره‌نویسی این پروژه، تاکنون تنها 9 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی آماده شده است که این مبلغ دردی را از این مجتمع بزرگ ومهم دوا نمی‌کند و فایده‌ای ندارد.

وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم که با یاری مردم و همکاری و تلاش مسئولان استان، این پروژه‌های مهم اقتصادی و آینده ساز هرچه سریع‌تر به مرحله بهره‌برداری برسند و با افتتاح این طرح‌ها، هم به اقتصاد استان کمک شود و هم بخشی از مشکل بیکاری در استان تا حدودی حل شود.

  • کد خبر : 23664
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار