خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/08 - 07:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
رضا عبداللهی:

ضعف سرمایه‌گذاری در زنجان، موجب فرار نخبگان از استان می‌شود

**ضعف سرمایه‌گذاری در استان موجب فرار نخبگان از استان می‌شود به‌گونه‌ای که در حال حاضر نیز تعداد زیادی از نخبگان بومی، استان و حتی کشور را ترک کرده‌اند.

"رضا عبداللهی" نماینده مردم انگوران، ماهنشان و ایجرود با بیان این مطلب، طیف نخبگان استان را بسیار وسیع و گسترده دانست و افزود: نخبگان استان در زمینه‌های متنوعی دارای استعدادها و توانایی‌های قابل توجهی هستند که این امر حتی در افراد دارای تحصیلات بسیار پایین نیز مشاهده می‌شود.

وی برخورداری از آب و هوای مناسب، راه ارتباطی و مواصلاتی، تراکم جمعیت پایین و به تبع آن تردد مناسب و میزان آلودگی و ترافیک کمتر را از جمله مزیت‌های استان زنجان دانست و به نشریه مردم نو گفت: وجود چنین پتانسیل هایی، سرمایه‌گذاری مناسب در تمام زمینه‌ها را می‌طلبد که در غیر این صورت نخبگان به مرور، توانایی‌های خود را از دست خواهند داد.

این نماینده مجلس، نبود گره‌های ثروت در استان را عمده‌ترین عامل فرار نخبگان عنوان کرد و افزود:گره‌های ثروت در وهله اول باید توسط دولت ایجاد شود و در کنار بخش دولتی، بخش‌های خصوصی نیز اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

عبداللهی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری کلان دولتی در استان زنجان وجود نداشته است یا بسیار محدود و ناچیز است، ادامه داد: این امر از عمده ترین مشکلات استان به شمار می‌رود که متأسفانه این مشکل هنوز هم پابرجا است.

  • کد خبر : 23508
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار