خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/03/24 - 18:49
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در دو سوی میز کمیسیون صنایع؛

ضعف اجرای هدفمندی یارانه‌ها همه صنعتی‌ها را دور هم جمع کرد

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که مهم‌ترین خواسته بخش خصوصی در حوزه صنعت کاهش بهای گاز و گازوییل است، گفت: پس از هدفمندی‌های برخی از کارخانه‌ها تعطیل شدند و بسیاری دیگر هم تعدیل؛ نباید بگذاریم وضعیت اشتغال از چیزی که هست بدتر شود.


"سیدحسین هاشمی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir) افزود: در نشست امروز کمیسیون که با حضور غضنفری، وزیر بازرگانی و سرپرست وزارت صنایع و معادن و چندین تن از مدیران کلان حوزه صنعت و معدن کشور حضور داشتند، موضوع تأثیرات هدفمند کردن یارانه‌ها بر بخش صنایع و معادن کشور بررسی شد.



نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در این نشست که در محل کمسیون تلفیق تشکیل شد، نمایندگان استان‌های صنعتی کشور در آغاز نشست از مشکل‌ها و موانع توسعه تولید در استان‌های خود سخن گفتند و اظهار نظرهای مختلف و متفاوتی درباره تأثیرات اجرای هدفمندسازی یارانه‌های مطرح شد.



 



چقدر از سهم 30 درصدی تولید در سال 89 پرداخت شد؟



وی ادامه داد: از مهم‌ترین موضوعاتی که در نشست مشترک مدیران صنعتی کلان دولتی و نمایندگان واحدهای صنعتی بخش خصوصی، همراه با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مطرح شد موضوع میزان پرداختی سهم 30 درصدی تولید در سال 89 بود.



 



تأکید بر کاهش بهای گاز و گازوییل



هاشمی اظهار کرد: تأکید بخش خصوصی بر کاهش بهای برخی حامل‌های انرژی مانند گاز و گازوییل بود که خوراک اصلی بسیاری از کارخانه‌های صنعتی را تشکیل می‌دهد.



وی ادامه داد: افزایش بیش از دو برابری قیمت حامل‌های انرژی در بسیاری از بخش‌ها موجب بالارفتن هزینه‌های بخش‌های تولیدی و به ویژه سیستم‌های حمل و نقلی شده است.



 



کارخانه‌ها بعد از هدفمندی یارانه‌ها یا تعطیل شدند یا تعدیل



این نماینده ادامه داد: بالا رفتن هزینه‌های تمام شده تولید در کشور علت اصلی تعطیلی برخی کارخانه‌ها و تعدیل نیروهای بسیاری دیگر از آنها شده که این موضوع بیکاری شمار زیادی از کارگران و کارمندان این کارخانه‌ها را به دنبال داشته است.



 



وضعیت اشتغال از این که هست بحرانی‌تر نشود



وی تأکید کرد: باید تلاش کرد تا وضعیت بازار کار در جامعه از چیزی که هست بحرانی تر نشود، زیرا مسائل و موانع اجتماعی و اقتصادی فراوانی را موجب خواهد شد.



رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که بنا شد تا نمایندگان هفت استان صنعتی کشور تا دو هفته آینده گزارش‌هایی را از وضعیت واحدهای تولیدی صنعتی در استان‌های خود به این کمیسیون ارائه کنند، گفت: پس از ارائه این گزارش‌ها، اعضای کمیسیون بررسی وضعیت تولید صنعتی پس از اجرای هدفمندی‌ها را در دستور کار خود قرار می‌دهد تا با اطلاعات و آمارهای کافی و دو طرفه مابین دولت و بخش خصوصی، راهکاری عملیاتی را برای برطرف کردن مشکلات این بخش تدوین کند.



در این نشست، وزیر بازرگانی و سرپرست وزارت صنایع و معادن، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس بانک صنعت و معدن، رئیس بانک سپه، رئیس بانک ملی، رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران، رئیسان سازمان‌ها صنایع و معادن و اتاق‌های بازرگانی استان‌های فارس، اصفهان، آذربایجان‌شرقی، مرکزی، قزوین، تهران و خراسان رضوی حضور داشتند.

  • کد خبر : 51148
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار