خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/13 - 13:28
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
یادداشتی از محمد آشوری:

ضرورت گاز‌رسانی به مناطق مختلف استان هرمزگان

**نماینده مردم بندرعباس، ‌قشم، ‌ابوموسی، بندرخمیر و حاجی آباد در مجلس شورای اسلامی در یادداشتی بر خواسته بحق مردم روستایی حوزه انتخابیه اش برای بهره مندی از نعمت گاز تاکید کرد.

 محمد آشوری در این یادداشت که هفته نامه صبح ساحل آن را منتشر کرد نوشت:استان هرمزگان از دیرباز میزبان میادین نفتی و گازی متعددی بوده که در طول سال‌های متمادی از این موهبت خدادادی در جهت بهره‌برداری مردم سایر استان‌های کشور، ‌بهره‌برده شده و اجرای طرح‌های توسعه‌ای حوزه گاز نیز همواره با محوریت انتقال این نعمت از استان هرمزگان به استان‌های دیگر بوده است.

نیاز و خواسته بحقی که مردم استان هرمزگان همواره با نمایندگان خود در قالب دیدارهای عمومی و... مطرح می‌کنند، حکایت از احساس نیاز به این ماده در استان هرمزگان است.

با توسعه فعالیت‌های صنعتی در اقصی نقاط استان هرمزگان، به‌خصوص در حوزه صنایع غرب شهر بندرعباس، گاز‌رسانی به این مناطق در دستور کار قرارگرفت و از آنجا که مسیر عبور خط لوله صلح نیز از استان هرمزگان است، ‌بسترهای عمرانی موضوع فراهم و اکنون خواسته بحق مردم استان در آستانه اجابت قرارگرفته است.

آنچه همواره از نظر نمایندگان استان مورد تأکید بوده و در دیدارهایی که با وزرای تخصصی این حوزه نیز داشته‌ایم، ‌ضرورت گازرسانی به مردمانی است که گاز از استانشان به دیگر مناطق استان منتقل می‌شود اما آنها خود مجبورند همواره با کپسول‌های سنگین گاز که مخاطرات متعددی را نیز برایشان به همراه داشته، ‌دست و پنجه نرم کنند.

اکنون که کشور اسلامی مان در آستانه اجرای طرح عظیمی موسوم به طرح هدفمند‌سازی یارانه‌هاست، ‌این انتظار از وزارت نفت وجود‌دارد که با اجرای تعهدات خود، نوید بخش خدمات ویژه‌ای برای مردم استان هرمزگان باشد.

این مطالبه می‌بایست ابتدا در مناطق سردسیر استان هرمزگان جدی گرفته شده و به سرعت به دیگر مناطق استان نیز تسری یابد.

برای این مهم، ‌زیرساخت اولیه انتقال گاز در قالب خط لوله صلح در استان فراهم است که دولت می‌بایست با دستور کار قراردادن این پروژه، روند گاز‌رسانی به شهرهای جنوبی‌تر هرمزگان را نیز آغازکند.

امیدواریم با همت مسئولان و تلاش مداومی که از دولت در تمامی عرصه‌ها شاهدیم، ‌این مطالبه بحق مردم استان هرمزگان به‌خصوص شهرهای سردسیر استان، محقق شده و به طور کامل شاهد بهره‌برداری مردم از این نعمت خدادادی باشیم.

نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس نیز این مطالبه را جدی گرفته و همواره در جهت تحقق آن گام برخواهند داشت.

  • کد خبر : 34953
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار