خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/16 - 15:02
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
محمدرضا امیری‌کهنوج تاکید کرد:

ضرورت حمایت دولت برای سرمایه‌گذاری در کشاورزی

**نماینده کهنوج، منوجان، رودبار جنوب و قلعه گنج در مجلس شورای اسلامی افزود: خوشبختانه دولت توجه خاصی به سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی دارد و برای همین هم انتقال آب از کارون به کرمان که جزو مصوبات دور سوم سفر استانی است، از سوی هیأت دولت نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

"محمدرضا امیری کهنوج" در گفتگو با هفته نامه نگارستان اظهار داشت: برای نخستین بار استان کرمان از سوی رئیس‌جمهور در چندین بخش به عنوان مدل و پایلوتی برای کشور مطرح شد. به طوری که در دور سوم سفر 102 طرح با هزینه‌ای بالغ بر 1300 میلیارد تومان افتتاح شد که مهمترین آنها سند نسا بم با 117 میلیارد تومان اعتبار بود. همچنین تخصیص 350 میلیارد تومان اعتبار در زمینه فرهنگی، 20 میلیارد تومان به بخش فرهنگ و هنر، 1500 میلیارد تومان به سرمایه‌گذاری و اشتغال، 510 میلیارد تومان در زمینه تسهیلات، 500 میلیون دلار برای نیروگاه‌های 500 مگاواتی سرچشمه و گل گهر سیرجان، 300 میلیارد تومان در بخش زیربنایی و مسکن، 200 میلیارد تومان در زمینه انرژی، صنعت و کشاورزی و 200 میلیارد تومان در بخش آموزش و بهداشت و درمان مهمترین مصوبات سفر سوم رئیس‌جمهور و هیأت دولت به استان کرمان است. 

وی در خصوص مصوبات دور سوم سفر استانی افزود: در این سفر مطرح شد که جهاد کشاورزی فعالیت‌های خوبی برای ایجاد اشتغال کشاورزان انجام داده است که نمونه آن ایجاد استخر در جوار چاه‌های آب برای پرورش ماهی علاوه بر ایجاد فعالیت‌های جدید است که در افزایش معیشت اقتصادی کشاورزان نیز نقش مهمی ایفا کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات خوب جهاد کشاورزی ارائه الگوهای جدید کشت بر عهده مرکز تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی است.  همچنین اجرای بالغ بر 17 هزار هکتار از سیستم‌های آبیاری تحت فشار، لایروبی و مرمت یک هزار و 332 رشته قنات، احداث یا تکمیل 14 سد خاکی با ظرفیت 89 میلیون مترمکعب، احداث 463 باب استخر ذخیره آب و کسب رتبه اول اجرای آبیاری زیر سطحی از جمله اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در فعالیت دولت‌ است.

امیری اظهار داشت: از آنجایی که 70 درصد پسته جهان مربوط به ایران و بیش از 70 درصد پسته تولیدی ایران متعلق به استان کرمان است، باید در تولید باکیفیت این محصول برای در اختیار داشتن بازار دنیا تلاش شود. 

نماینده کهنوج، منوجان، رودبار جنوب و قلعه گنج افزود: یکی دیگر از اقدامات جهاد کشاورزی در زمینه تغییر الگوی کشت و جایگزینی روش‌های نوین آبیاری به جای روش‌های سنتی آبیاری است که امیدوارم با حل بحران آب در استان کرمان، اشتغال 30 درصدی بخش کشاورزی در استان افزایش یابد.

  • کد خبر : 24217
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار