خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/14 - 14:38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
محسنی بندپی تاکید کرد:

ضرورت حمایت جدی از تولید‌کنندگان دارو در کشور

**نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: در جلسه‌ای که با تولید‌کنندگان دارو داشتیم، بر ضرورت حمایت جدی از تولید‌کنندگان دارو تأکید شد.

"انوشیروان محسنی‌بندپی" در گفت‌و‌گو با روزنامه «وارش » مازندران با بیان این مطلب گفت: هفته گذشته دو موضوع مهم را در کمیسیون بهداشت و درمان پیگیری کردیم.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی گفت: در هفته گذشته اتحادیه وارد‌کنندگان دارو در کشور مشکلاتشان را با کمیسیون در میان گذاشتند.

وی افزود: نظر کمیسیون بعد از بررسی مسائل این بود که چون به لحاظ آماری تنها 5 درصد داروهای کشور وارداتی است، اما به لحاظ ریالی این حجم دارو معادل 35 درصد حجم ریالی تولیدات است، لذا باید برای تقویت تولید‌کنندگان دارو اقدامی جدی صورت گیرد.

محسنی بندپی توضیح داد: حمایت از تولیدکنندگان دارو و فرصت مقتضی به آن‌ها سه دستاورد برای کشور خواهد داشت، اول اینکه در کشور ایجاد اشتغال خواهد شد، در ثانی در صورت بروز تحریم ما با مشکلات کمتری روبه‌رو می‌شویم و نکته سوم هم اینکه ارز کمتری از کشور خارج خواهد شد.

این نماینده با اشاره به اولویت دوم هفته کاری گذشته مجلس در کمیسیون بهداشت و درمان گفت: موضوع دیگر نیز درباره طرح پزشک خانواده و ادغام آن در شبکه خدمات درمانی بود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان گفت: معاینه چشم، تشخیص تنبلی چشم و همچنین معاینه ادواری از خدمات پزشک خانواده خواهد بود.

  • کد خبر : 37133
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار