خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/03 - 12:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
یادداشتی از داوود محمدجانی

ضرورت توجه جدی‌تر به احیای بافت‌های فرسوده شهری

**"داوود محمدجانی"، نماینده مردم آباده و بوانات در مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی به بررسی دلایل ضرورت توجه جدی‌تر به احیای بافت‌های فرسوده شهری پرداخته است.

متن یادداشت این نماینده که در روزنامه خبر جنوب استان فارس منتشر شده به این شرح است:

یکی از مشکلات و مسائل قابل اشاره در چند سال اخیر در سراسر استان فارس، مناطق فرسوده و نیاز به احیای منازل مسکونی بوده است. در واقع ما در زمینه مقاوم‌سازی مناطق روستایی همواره با مشکلات بسیاری روبه‌رو بودیم. اما چند وقتی است بنیاد مسکن و شهرسازی که متولی این امر است با توجه به حساسیت‌های موجود و پیگیری‌های صورت گرفته، به طور جدی در احیای این بافت‌ها همت گماشته، به طوری که در این زمینه تاکنون اقدامات چشمگیری انجام گرفته است.

از سوی دیگر در برنامه پنجم توسعه هم به این مسئله نگاه ویژه‌ای شده تا ما کمتر شاهد بافت‌های فرسوده باشیم.

اما نکته قابل توجه اینکه با وجود تلاش‌های ویژه در بخش خانه‌های روستایی، در حوزه شهرها هنوز اقدام درخوری صورت نگرفته است. یعنی برای احیای بافت فرسوده بودجه پیش‌بینی شده، اما هنوز اختصاص نیافته است. با توجه به اهمیت موضوع  ‌باید برای مقاوم‌سازی بافت فرسوده شهرها یک حرکت جدی‌تری صورت بگیرد.

این موضوع از سوی نمایندگان مردم در مجلس مورد پیگیری است و امیدوارم به دلیل اهمیت موضوع و مکلف شدن دولت در برنامه پنجم برای رسیدگی جدی به این مسئله، هر چه زودتر شاهد حرکتی چشمگیر در این بخش باشیم.

  • کد خبر : 34190
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار