خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/09/10 - 11:02
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

ضرورت توجه جدی به مطالبات سه‌گانه استان مازندران

**علی کریمی فیروزجایی، نماینده مردم بابل در یادداشتی که در وارش منتشر شده بر ضرورت توجه به مطالبات استان مازندران از دولت تاکید کرد.

سفر رئیس‌جمهور به استان مازندران هشتادمین سفر استانی رئیس دولت بوده است. سفر ایشان و هیأت دولت به استان‌های مختلف به طور خلاصه در دو اصل مهم خلاصه می‌شود و دو دستاورد اساسی به همراه دارد.

در وهله اول این سفرها فرصتی است تا رئیس‌جمهور و وزرا از نزدیک با مشکلات استان آشنا شوند و مشکلاتی که در کوتاه مدت قابل پیگیری و رفع باشد، دستورات آن را به مسئولان استانی صادر و برای مشکلات کلان برنامه‌ای بلند مدت طراحی کنند.

نکته مهم دیگر فرصتی است که به مردم داده می‌شود تا از نزدیک با خدمتگزاران خود دیدار کنند و مشکلات و مسائل خود را با آنها در میان بگذارند و مطمئن باشند صدای آنها را بالاترین مسئول اجرایی کشور می‌شنود و رفع این مشکلات برای مسئولان کشور اهمیت ویژه‌ای دارد.

مهمترین دستاورد هم در واقع همین کم شدن فاصله میان مردم و دولت خواهد بود.

مقام معظم رهبری هم از این اقدام تقدیر ویژه و این سفرها را بسیار مثبت ارزیابی کرده‌اند. از سوی دیگر استقبال گرم مردم انقلابی مازندران از رئیس‌جمهور مبین این است که مردم هم از این رویه و شیوه اداره کشور که رئیس‌جمهور در پیش گرفته، خرسند و خشنود هستند.

در سنوات قبل و در سفر اول و دوم رئیس‌جمهور به مازندران مصوباتی داشتیم که اجرایی نشد. با این حال اقدامات بسیار مثبتی صورت گرفت که یکی از مهمترین آنها شکستن قفل نبود صنعت و ممنوعیت آن در استان بود. در حال حاضر خودورسازی بابل روزانه 20 دستگاه خودرو پژو پارس در سایت ایران خودرو تولید می‌کند. همچنین کارخانه‌ها و شهرک‌های صنعتی بسیاری هم فعال شده‌اند که زمینه‌ساز رشد استان و ایجاد اشتغال پایدار در مازندران هستند.

از مهمترین مصوباتی که هنوز اجرایی نشده، یکی زه‌کشی 237 هزار هکتار از اراضی مازندران بوده است. این اقدام می‌تواند گام بسیار مهمی برای رشد کشاورزی استان باشد و موجب افزایش برنج و بی‌نیازی از واردات این محصول شود. یکی از توافقاتی که قبل از سفر با معاون اول رئیس‌جمهور صورت گرفت، تکمیل و عملیاتی کردن مصوبات معوق بود.

همچنین مقرر شد که در این سفر بر سه نکته مهم تأکید ویژه‌ای شود. نکته اول مهار آب‌های سطحی است. اکنون به طور متوسط در ایران حدود 40 درصد آب‌های سطحی مهار می‌شود، اما این مهار آب در استان مازندران کمتر از ده درصد است. این امر که تأثیر بسیار مثتبی بر کشاورزی ما دارد، از جمله مطالبات اصلی ماست که با تلاش در جهت احداث سدهای متعدد در مناطق جنوبی استان محقق می‌شود. نکته دوم توجه به زیرساخت‌های حمل و نقل استانی به‌ویژه سه محور مهم فیروزکوه، هراز و اتوبان تهران شمال و تأکید بر تکمیل آنهاست. اما نکته سوم تایین اعتبار لازم برای تسریع در خدمات زیرسازی در روستاها و گازکشی در آنهاست که امیدواریم با سفر سوم رئیس‌جمهور این سه مهم عملیاتی شود.

  • کد خبر : 32755
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار