خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/07/17 - 15:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
ابطحی در تذکر شفاهی

صنعت سنگ کشور در حال فلج شدن است

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به افزایش واردات سنگ از چین، گفت: اخذ مالیات بر ارزش افزوده، رکود ساخت مسکن و هدفمندی یارانه‌ها صنعت سنگ کشور را فلج می‌کند.


 به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سیدجواد ابطحی در پایان جلسه علنی امروز یکشنبه 17 مهرماه مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی به استناد ماده 194 آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: نماینده سوال‌کننده از وزیر باید فقط بگوید که از توضیحات وزیر قانع شدم یا خیر، اینکه گفته شود من قانع نشدم و اگر رأی‌گیری شود مجلس رأی قاطع می‌دهد فرافکنی است و هیأت رئیسه با گذر از آن تخلف کرد.



نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای خروج نمایندگان از صحن پارلمان آیین‌نامه سکوت دارد و هیچ‌گاه نگفته هیأت رئیسه محق است که درب را ببندد تا عدد نصاب نشست علنی حفظ شود، اگر قرار به چنین کاری باشد باید ماده‌ای تصویب شود تا هیأت رئیسه برای اداره جلسه چنین اختیاری را کسب کند.



وی افزود: موضوع دیگر تذکر درباره صنعت سنگ کشور است که متاسفانه بعد از هدفمندی یارانه‌ها به علت عدم پرداخت تسهیلات به 5 هزار کارخانه سنگ‌بری کشور، اخذ 3 درصد مالیات بر ارزش افزوده، رکود حاکم بر ساخت مسکن و افزایش واردات سنگ چینی این صنعت در حال فلج شدن است.



عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اظهار کرد: در سنگ‌بری‌های استان اصفهان به‌ویژه محمودآباد فقط 20 هزار کارگر مشغول کار است. اگر این طور شود هم اینها از نان خوردن می‌افتند که باید برای حمایت از آنها اخذ مالیات بر ارزش افزوده لغو و کمک مالی به صنعت سنگ کشور انجام شود.

  • کد خبر : 60261
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم