خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/26 - 19:46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عضو کمیسیون تلفیق:

صندوق‌های تامین اجتماعی از بنگاه‌داری منع شدند

**نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به بررسی کمیسیون تلفیق بر روی برنامه پنجم توسعه گفت: در جلسه امروز عصر کمیسیون، صندوق‌های تامین اجتماعی و بیمه‌ها از بنگاه‌داری منع شدند.

"جعفر قادری" عضو کمیسیون تلفیق در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: کمیسیون مواد 30 تا 34 از برنامه پنجم توسعه که به صندوق تامین اجتماعی و بیمه‌ها مرتبط می‌شد را بررسی کرد.

وی ادامه داد: بر اساس یکی از ماده های این لایحه، مقرر شد سهام صندوق تامین اجتماعی تا پایان برنامه پنجم توسعه در بازار سرمایه و پولی به گونه ای عرضه و واگذار شود تا این صندوق‌ها از حالت بنگاه داری خارج و سهام مدیریت از دولت گرفته شود.

قادری افزود: جهت رقابتی شدن صندوق‌های تامین اجتماعی، مصوب شد صندوق‌های خصوصی فراهم شود، همچنین تصویب شد افراد بازنشسته و اخراجی پس از بازنشستگی باید در همان صندوق بمانند.

وی با اشاره به مطالبات صندوق‌های تامین اجتماعی از دولت، تصریح کرد: امروز مصوب شد مطالبات این صندوق‌ها از دولت تا پایان برنامه پنجم توسعه به تدریج وصل شود تا در نهایت به صفر برسد.

عضو کمیسیون تلفیق اظهار داشت: یکی از لوایح مورد تصویب کمیسیون به کم شدن هزینه‌های اداری و مدیریتی صندوق‌های تامین اجتماعی و بیمه‌ها مرتبط بود، بر این اساس در طول مدت برنامه پنجم هزینه‌های اشاره شده باید کاهش یابد.

  • کد خبر : 25175
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار