خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/08/25 - 14:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

شعله گاز تا دهه فجر در طبس روشن می‌شود

**محمد کریم عابدی نماینده طبس، فردوس، بشرویه در مجلس شورای اسلامی در یادداشتی با اشاره به مشکلات آب روستاهای حوزه انتخابیه خود آورده که مشکل آب روستاهای سرایان، بشرویه و فردوس و به ویژه در طبس را داشتیم، به طوری که بسیاری از روستاها را در طول تابستان با تانکر آبرسانی می‌کردند. در همین راستا، پروژه‌های بسیاری در دست احداث است که برخی از آنها با کندی و توقف مواجه شده است. مثلاً پروژه تصفیه‌خانه طبس، 85 درصدش انجام شده، اما متأسفانه به دلیل کم توجهی‌ها و سوءمدیریت‌ها، 15 درصدش باقی مانده است.

پروژه آبرسانی به بخش دیهوک و روستاهای آن نیز در هفته دولت افتتاح شد، اما روستاهای اسفندیار و امامزاده علی و. . . هنوز از بی‌آبی در رنجند.

در بخش مرکزی، حدود 4 هزار و 500 نفر با کمبود آب مواجهند که پروژه آبرسانی به آن شروع شده و امیدواریم تا دهه فجر به انجام برسد.

در همین راستا دیداری با وزیر نیرو داشتیم و مدیر عامل آب استان و مسئولین بخش دستگردان که بیشترین مشکل را داشتند، در این جلسه مشکلات خود را مطرح کردند و وزیر، دستور قاطع راه‌اندازی تصفیه‌خانه طبس را دادند و هیأتی تعیین شد که باید همین هفته به منطقه برود و از نزدیک، با بررسی منطقه، اعتبارات مربوطه را تأمین کنند. وزیر گفت من خودم در آینده یا دهه فجر، باید بیایم تصفیه‌خانه طبس و پروژه کوثر و پروژه‌های دیگر بخش مرکزی و عشق آباد دستگردان را افتتاح کنم و این مسئله را به مسئول آب شهرستان ابلاغ کرد.

در بحث گاز هم قرار بوده دو شرکت پیمانکاری، پروژه گازرسانی به شهر طبس را شروع کنند، یکی شروع کرده و دیگری نکرده، این در حالی است که باید ظرف 365 روز، کل طبس گازرسانی شده باشد. البته گاز اصلی پشت دروازه طبس است و امیدواریم در دهه فجر، شعله گاز در طبس روشن شود.

علاوه بر این، چند وقت پیش همه مسئولانی که در زمینه مسکن مهر مشکلاتی داشتند، آمدند و مستقیماً با معاون وزیر مسکن و مسئولان مربوطه جلسه‌ای گذاشتند و خوشحال و خرم، مسائل خود را حل کردند و رفتند.

اخیراً به بنیاد مسکن هم درباره طرح‌های هادی روستاها که به دلیل سوء مدیریت معوقه مانده، تذکر دادیم که زودتر پروژه های معوقه را پیش ببرد. این روند با باقی وزارتخانه‌ها هم ادامه دارد. در آینده هم وزرا و معاونان آنان را مثل قبل، به منطقه خواهیم برد و مسئولان را در صورت لزوم به استان می‌فرستیم.

در هفته گذشته، بیش از 10 تذکر به وزیر کشور، بهداشت، کشاورزی و رفاه، دادم و بحمدالله اهرم‌های نظارتی ما به خوبی فعال است.

  • کد خبر : 31627
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار