خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/09/29 - 17:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
با تصویب ماده 44 قانون احزاب در کمیسیون شوراها تعیین شد؛

شرایط برگزاری راهپیمایی‌ها و اجتماعات سیاسی در اماکن عمومی

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از بررسی و تصویب ماده 44 قانون احزاب در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.


ایوب پاپری مقدم در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، در تشریح جزئیات جلسه امروز (سه شنبه 29 آذر) کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، گفت: در جلسه امروز بعد از ظهر این کمیسیون ماده 44 قانون احزاب به همراه 4 تبصره آن پس از بررسی به تصویب رسید.



نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بر اساس ماده 44 قانون احزاب که به تصویب اعضای کمیسیون رسید، برگزاری هرگونه راهپیمایی و اجتماع سیاسی در اماکن عمومی با اطلاع وزارت کشور، ‌بدون حمل سلاح و در صورتی که طبق نظر کمیسیون ماده 10 احزاب مخل مبانی اسلام و مغایر اصل 40 قانون اساسی نباشد، آزاد است.



وی بیان کرد: در تبصره یک این ماده به غیر از تهران مسوولیت اجرای این ماده مبنی بر صدور مجوز و این که مغایرتی با مبانی اسلام نداشته باشد، در کل کشور به وزارت کشور تفیذ شد.



پاپری یادآور شد: در تبصره 2 این ماده مقرر شد آیین نامه اجرایی این ماده پس از تصویب ظرف 3 ماه توسط وزارت کشور تهیه و به تصویب هیات وزیران برسد.



این نماینده مردم در مجلس هشتم در توضیح تبصره 3 افزود: در تبصره 3 حفظ امنیت و راهپیمایی هایی که دارای مجوز هستند بر عهده وزارت کشور گذاشته شد.



عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: در تبصره 4 ماده 44 قانون احزاب نیز تاکید شد استانداری و فرمانداری ها موظفند با هماهنگی شهرداری ها نسبت به تعیین مسیر و محل اجتماعات و راهپیمایی ها از مسیرهای کم تردد اقدام کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 65370
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم