خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/10 - 17:39
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
فرج‌زاده:

شرایط بارندگی‌ها در هرمزگان در حال خروج از وضعیت بحرانی است

**نماینده مردم بندرعباس، حاجی‌آباد، قشم و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط بارندگی در استان هرمزگان در حال خروج از حالت بحرانی است اما ضرورت طرح‌های افزایش بهره‌وری در حوزه کشاورزی و اجرای طرح‌های انتقال آب همچنان وجود دارد.

"محمدامین فرج‌زاده" در گفت‌وگو با صبح‌ساحل با اشاره به بارندگی‌های اخیر در سراسر هرمزگان گفت: اگرچه  عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با صبح‌ساحل ادامه داد: در طول سال‌های اخیر با در دستور کار قرارگرفتن ایجاد بندها و سد‌های متعدد کوچک و بزرگ و همین‌طور تغذیه مصنوعی سفره‌های آب زیرزمینی، مهار آب‌های ناشی از بارش باران‌های رگباری و فصلی بهبود یافته اما... انتظار اصلی به اجرا درآوردن طرح‌های بزرگی است که در قالب آنها استان به منابع جدید آب شیرین دست ‌‌یابد که دغدغه‌ها را برطرف خواهدکرد.

نماینده بندرعباس به دیدار اخیرش با وزیر نیرو اشاره کرد و افزود: در دیداری که به همراه آقای آشوری با وزیر نیرو داشتیم بحث استفاده از طرح‌های ابتکاری در حوزه تأمین انرژی به‌خصوص بهره‌مندی از آب‌شیرین‌کن‌های خورشیدی مورد بحث و بررسی قرار‌گرفت و از آنجا که دنیا در این زمینه گام‌های موفقی برداشته، می‌توان از آن در کشورمان نیز بهره‌برد.

فرج‌زاده گفت: استفاده از آب شیرین‌کن‌ها باید یکی از اولویت‌های جدی وزارت نیرو در شهرهای ساحلی باشد و البته در این جلسه آخرین وضعیت احداث بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌کن کشور در بندرعباس نیز مورد بررسی قرار گرفت که وزیر نیرو از معاونانش خواست تا در اجرای این پروژه و تأمین اعتبار لازم برای ارائه کار تا پایان طرح اقدام کنند.

عضو کمیسیون عمران و نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، بندرخمیر و حاجی‌آباد با اشاره به بهره‌گیری کشورهای عربی از آب‌شیرین‌کن‌ها برای توسعه فضای سبز کشورشان، اظهارکرد: تجربه بسیاری از کشورهای عربی منطقه نشان می‌دهد که می‌توان با شیرین‌سازی محدود آب به میزان بسیار کم و مخلوط آن با بخش تصفیه شده فاضلاب شهری به سرعت فضای سبز ساحلی را افزایش داد که این طرح‌ها باید در شهرداری‌های استان به خصوص شهرداری بندرعباس مورد توجه جدی قرار گیرد.

 فرج‌زاده بیان کرد: اقلیم استان هرمزگان به‌گونه‌ای است که در شرق و غرب و مراکز استان بارش‌های فصلی مطلوب وجود دارد اما به علت بالا بودن سرعت تبخیر نمی‌توان همه آنها را برای فصل بحرانی تابستان ذخیره کرد، بنابراین باید به دنبال شیوه‌ها و روش‌های جایگزین در این حوزه بود که از جمله آن استفاده از آب‌شیرین‌کن‌هاست که کلیه کارشناسان نیز بر آن اتفاق‌نظر دارند.

تلاش شده تا در هرمزگان بیشترین تخفیف در حوزه حاملهای انرژی لحاظ شود

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در پاسخ به دیگر پرسش خبرنگار صبح‌ساحل در خصوص اقدامات نمایندگان استان در زمینه به‌کارگیری موضوع حامل‌های انرژی استان گفت: با به‌کارگیری مداوم نمایندگان و مسئولان استان، مقرر شده تا استان هرمزگان در شمار استان‌هایی قرارگیرد که بیشترین میزان تخفیف در بحث‌ حامل‌های انرژی به مردم تعلق‌گیرد، باشد که اعمال تخفیف 40 درصدی دهک‌‌های مصرفی در حوزه برق استان به واسطه این پیگیری‌ها لحاظ شود.

فرج‌زاده با حضور وزرای نیرو و اقتصاد در مجلس به این منظور به فاصله دو هفته از آغاز اجرای مرحله نهایی طرح هدفمند‌کردن یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: نمایندگان استان در جلسه با وزیر نیرو و اقتصاد، ضرورت این امر را تأکید کردند و هر 2 وزیر قانع شدند که برای 6 استان کشور این میزان تخفیف اعمال شود.

  • کد خبر : 36847
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار