خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/07/12 - 10:00
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نماینده مردم زنجان و طارم:

شبکه آبرسانی طارم فرسوده است

**حدود 30 درصد شبکه توزیع آب روستایی فرسوده است که سبب هدر رفتن آب می‌شود.

«سعدالله نصیری قیداری» در گفت‌وگو با خبرنگار مردم نو گفت: برای اصلاح و توسعه شبکه‌های فرسوده و استاندارد‌سازی مشترکان و ایمن‌سازی تأسیسات آبرسانی و تعویض خطوط فرسوده بیش از 6 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به طول 525 کیلومتری شبکه توزیع آب روستایی شهرستان طارم گفت: همچنین بر اثر خشکسالی سال‌های گذشته در حدود 50 درصد آب چشمه‌های تالستیک طارم کاهش یافته است.

نصیری با اشاره به اینکه وجود لایه‌های نمکی در برخی روستاها مانند مامالان سبب شوری آب شده است، افزود: برای رفع این مشکل نیاز به تأمین آب از ارتفاعات است که در حال حاضر با کمبود بودجه و اعتبار این مشکل هم قابل پیگیری نیست.

نماینده زنجان و طارم ادامه داد: قرار است برای رفع شوری آب روستاهایی مانند، مامالان پنج مجتمع آب شیرین کن تأسیس شود که مجتمع مامالان(مجتمع زیتون) آب هفت روستای اطراف را تأمین می‌کند.

وی با بیان اینکه 76 روستای بالای 20 خانوار در شهرستان طارم وجود دارند، تصریح کرد: منطقه طارم یک شهرستان مهاجر‌پذیر است و برای پیشرفت کاری در امور آبرسانی نیاز به تأمین اعتبار از سوی مسئولان دارد، همچنین باید گفت که بودجه شهرستان طارم در این‌باره بسیار کم است.

نصیری اظهار داشت: طارم به دلیل قابلیتهایی که دارد مهاجرت به آن انجام می‌شود و حتی از سایر شهرستانها هم برای کسب و کار به آن مراجعه می‌کنند.

  • کد خبر : 28634
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار