خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/30 - 15:03
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نورا با انتقاد از عملکرد وزیر صنایع در اجرای قانون توازن اصل44:

سیستان و بلوچستان هم بخشی از ایران است

نماینده مردم زابل و زهک در مجلس با اعلام این که برنامه حضور وزیر صنایع در کمیسیون صنایع و معادن برای پاسخ‌گویی به سئوال‌های نمایندگان طوری تنظیم شده است که همزمان با مرخصی چندروزه وی از مجلس باشد، گفت: وزارت صنایع در واگذاری شرکت‌های صنعتی و توسعه صنایع کشور عدالت را اجرا نمی‌کند.


" عباسعلی نورا" در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت تصریح کرد: تاکنون هیچ یک از مصوبه های سفرهای استانی در سیستان و بلوچستان اجرا نشده است.



عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر این که تنها کارخانه سیمان استان نیز به همت مردم در سال جاری به بهره برداری رسیده است، افزود: وزارت صنایع کمترین کمک ها را به ساخت این کارخانه کرده است.



وی ادامه داد: یکی از قوانین اجرایی کردن اصل 44 قانون اساسی توسعه متوازن در کشور است و این در حالی است که فاصله استان سیستان و بلوچستان به لحاظ توسعه صنعتی هر روز با دیگر استان های کشور افزایش یافته است.



به گفته این نماینده ساخت کارخانه های ذوب آهن 18هزار تنی،  مس کوره و توسعه معادن کرومیک و آنتی موان و نوسازی و بهره برداری از معادن طلای استان سیستان در سفرهای استانی هیئت دولت تصویب شده، اما هیچ اقدامی در این باره صورت نگرفته است.



وی گفت: در کل استان سیستان تنها 25 درصد از ظرفیت صنعتی شهر زاهدان فعال است.



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: سئوال خود از وزیر صنایع و معادن را به احتمال بسیار زیاد، در هفته بعد مطرح خواهم کرد.



افزون بر سئوال عباسعلی نورا از وزیر صنایع که به هفته بعد موکول می شود، فردا(اول اسفند) سه نماینده دیگر نیز از علی اکبر محرابیان سئوال خواهند کرد.

  • کد خبر : 38515
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار