خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/09/20 - 18:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
جلالی درباره تجمع دانشجویان مقابل سفارت انگلیس:

سیاست ایران، رعایت مقررات کنوانسیون‌ها و تعهدات بین المللی است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اعلام اینکه نشست عصر امروز کمیسیون با مسئولان وزارت امور خارجه، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات درباره تجمع دانشجویان مقابل سفارت انگلیس برگزار شد، گفت: سیاست ایران، رعایت مقررات کنوانسیون‌ها و تعهدات بین‌المللی است


به گزارش خبرگزاری خانه ملت، کاظم جلالی در تشریح  نشست عصر امروز (یکشنبه 20 آذر) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در ادامه جلسه امروز کمیسیون، با حضور مسئولان وزارت امور خارجه، وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی موضوع تجمع خودجوش دانشجویان در مقابل سفارت انگلیس بحث و بررسی شد.



نماینده مردم شاهرود درمجلس شورای اسلامی افزود: در این جلسه مسئولان نیروی انتظامی گزارش جامعی از تجمع و چگونگی ورود برخی افراد به سفارت انگلیس ارائه و بیان کردند که اصل  تجمع دارای مجوز بوده است.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم ادامه داد:  بر اساس این گزارش، از مسئولان تجمع نیز تعهدنامه کتبی برای عدم انجام اقدامی خارج از قاعده اخذ شده  که موجود است.



 وی با اعلام اینکه نیروی انتظامی گزارشی از اقدامات خود برای حفاظت از سفارت و عدم ورود دانشجویان  و اتخاذ تدابیری جهت خارج کردن دانشجویان از سفارت ارائه کرد، گفت: با وجود اینکه اصل تجمع دانشجویان دارای مجوز قانونی بود و دانشجویان احساسات پاک خود را نشان دادند ، اما ورود آنها به سفارت خارج ازعرف و پروتکل‌های بین المللی است که موجب شد برخی افراد سودجو نیز ازآن بهره‌برداری کنند و اقدامات نادرستی داشته باشند.



جلالی با تاکید بر اینکه سیاست جمهوری اسلامی رعایت مقررات کنوانسیون‌ها و تعهدات بین المللی است، بیان کرد: به همین علت جمهوری اسلامی ایران یکی از امن ترین کشورها برای سفارت خانه‌ها است.



وی افزود: پلیس سفارت نیز در حفاظت از جان اعضای سفارت خانه و سفیر نقش مهمی ایفا کرده است و به همین دلیل بر خلاف حادثه سال 1359 سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن که درآن حادثه دو تن از اعضای سفارت شهید شدند، هیچ آسیبی به اعضای سفارت و سفیر نرسید.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم یادآور شد: اگر بخواهیم میزان تعرض به دیپلمات‌ها و سفارت‌خانه‌های ایران را در طول سالیان پس از پیروزی انقلاب اسلامی برشماریم، کتاب مفصلی خواهد شد و امیدواریم وزارت امور خارجه و دولت این موضوع را پیگیری کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 64628
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم