خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/12/02 - 13:35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نورا مطرح کرد؛

سوال از وزیر صنایع به دلیل توقف توسعه صنعت و معدن در سیستان

نماینده مردم زابل و زهک با انتقاد از توقف رشد صنایع و معادن در استان سیستان و بلوچستان، این استان را منطقه‌ای فراموش شده عنوان کرد و گفت: به دلیل عملیاتی نشدن وعده‌های متعدد وزیر صنایع در خصوص رشد صنعت و معدن در سیستان سوال خود را از وزیر صنایع و معادن در کمیسیون صنایع مطرح خواهم کرد.


"عباسعلی نورا" در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت، عقیم ماندن طرح‌های توسعه صنایع و معادن در استان سیستان و بلوچستان را دلیل اصلی طرح سوال خود از وزیر صنایع عنوان کرد و گفت: شاخص‌ها نشان می‌دهد که فاصله و شکاف میان استان سیستان و سایر استان‌های کشور از لحاظ توسعه صنعت و معدن روزبه روز در حال افزایش است و وزیر صنایع در این باره باید پاسخگو باشد.



نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از فراموش شدن استان سیستان و بلوچستان در روند توسعه صنعت و معدن کشور، از عملیاتی نشدن وعده‌‎های رئیس جمهور و وزیر صنایع و معادن درباره افتتاح و راه اندازی طرح‌های صنعت و معدن در استان سیستان و بلوچستان انتقاد کرد و گفت: معادن طلای استان، معدن مس چهل کوره و کارخانه ذوب آهن 18 هزار تنی سیستان از جمله طرح‌ها و وعده‌هایی بودند که طی سال‌های اخیر از سوی رئیس جمهور و وزیر صنایع و معادن به مردم استان داده شد، اما متاسفانه هیچکدام از آنها هنوز اجرایی نشده است.



نماینده زابل و زهک همچنین افزود: تحقق نیافتن این وعده‌ها باعث شده تا به فقر در منطقه دامن زده شود و بسیاری از جوانان منطقه به اجبار مجبور به مهاجرت به سایر استان‌های کشور شوند.



نورا با انتقاد از تعطیلی رشد صنعت و معدن در استان سیستان و بلوچستان به دولت پیشنهاد کرد تا برای جلوگیری از هزینه‌های غیر ضروری و صرفه جویی در هزینه‌های عمرانی کشور نمایندگی های وزارت صنایع و معادن را در این استان تعطیل کنند.

  • کد خبر : 38628
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار