خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/07/12 - 12:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نماینده کبودرآهنگ و بهار خبر داد:

سوال از وزیر راه به خاطر عدم تخصیص اعتبار جاده کبودرآهنگ ـ قیدار

**سخنگوی کمیسیون کشاورزی با اشاره به طرح ملی چهار بانده شدن جاده ترانزیتی کبودرآهنگ ـ قیدار، گفت: انتظار داشتیم وزیر راه و ترابری طبق وعده‌ای که داده بود، امسال مبلغ 3میلیارد تومان برای آغاز این طرح اختصاص دهد که متاسفانه این اعتبار تخصیص داده نشد.

"عیسی جعفری" نماینده مردم کبودراهنگ و بهار در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به قرار داشتن سوال وی از وزیر راه و ترابری در دستور کار کمیسیون عمران، گفت: به دنبال مصوبه دولت در مورد چهار بانده شدن جاده مراسلاتی کبودرآهنگ ـ قیدار، وزیر راه و ترابری وعده‌ای مبنی بر اختصاص 3 میلیارد تومان اعتبار برای آغاز این طرح در سال جاری دادند که امروز بعد از گذشت 6 ماه از سال، هنوز هیچ خبری از اختصاص این مبلغ نیست و در جلسه این هفته کمیسیون عمران در مورد این موضوع از وزیر راه و ترابری سوال خواهم کرد.

نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار با تاکید بر اهمیت چهار بانده شدن این جاده، گفت: جاده کبودراهنگ ـ قیدار که یک جاده ترانزیتی محسوب می‌شود و نقش مهمی در رفت و آمد میان استان‌های شمال غربی کشور با استان‌های مرکزی و غربی دارد، با چهار بانده شدن کمک فراوانی به تسهیل عبور و مرور بین این مناطق می کند.

وی با اشاره به ملی بودن پروژه چهار بانده شدن جاده کبودراهنگ ـ قیدار، گفت: این پروژه از آنجا که یک پروژه ملی محسوب می شود و مصوبه دولت را نیز گرفته است، طبق قانون از سال آینده تامین اعتبار خواهد شد، اما ما انتظار داشتیم طبق وعده وزیر راه، عملیات چهاربانده سازی این جاده از سال جاری آغاز شود که با تاخیر در تخصیص اعتبار عملا این پروژه با یک سال تاخیر آغاز خواهد شد.

جاده کبودرآهنگ ـ قیدار که شهرستان کبودراهنگ و اتوبان همدان ـ تهران را به استان زنجان متصل می کند در سال 84 افتتاح شد، این جاده بواسطه نزدیکی راه مورد استقبال سیستم حمل و نقل کشور قرار گرفت. بسیاری از روستاهای گمنام و حاشیه ای دو استان همدان و زنجان به واسطه این جاده امکان دسترسی به شهرهای بزرگ را پیدا کردند.

  • کد خبر : 28642
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار