خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/14 - 11:18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سید علی آقازاده

سوء ‌مدیریت ریشه مشکلات استان گیلان

**نماینده مردم رشت در یادداشتی نوشت: معضلات سو مدیریتی هر روز دامنه مشکلات گیلان را گسترده تر می کند.

 سید علی آقازاده دافساری در این یادداشت که نشریه گلچین آن را منتشر کرد نوشت:طی سال‌های اخیر مشکلات ساختاری استان گیلان، شهرستان رشت به حدی بود که این استان علی‌رغم ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی که دارد هنوز نتوانسته به آن حد از توسعه دست یابد. بررسی‌ها نشان می‌دهد حجم عمده‌ای از مشکلات این منطقه به لحاظ زیرساختی بوده و همین امر دلیلی شده تا دولت نتواند برنامه‌های خوب و مطلوب خود را به نحو مطلوب اجرایی کند.

در تأیید ادعاهای یاد شده شاید اشاره‌ای به وضعیت راهسازی، آب شرب، وضعیت آسفالت، بهداشت و خدمات عمومی شهر و یا کارهای عمرانی و سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در بخش کشاورزی کفایت کنند که به دلیل مشکلات ساختاری هنوز نتایج اثربخشی را به همراه نداشته است.

در کنار مشکلات ساختاری برخی معضلات مانند خشکسالی به حدی بوده که علاوه بر افت میزان تولید در بخش کشاورزی بحث آفت‌زدگی را نیز به همراه داشته که تمام این موارد دلیلی شده که این شهر از توسعه باز بماند.

آنچه مسلم است بخش اعظمی از مهاجرت‌ها به واسطه کمبود امکانات و مشکلات ساختاری است، چرا که اگر مردم از امکانات رفاهی برخوردار باشند و وضعیت معیشت آنها به واسطه مشکلاتی مانند خشکسالی و... دستخوش تنگنا نشود بی‌شک از شهر خود مهاجرت نمی‌کنند. به هر صورت مشکلات زیرساختی و معضلات سوء‌مدیریتی از جمله عواملی است که هر روز دامنه مشکلات گیلان را گسترده‌تر می‌کند و اگر دولتمردان اقدامی در جهت رفع آن نکنند بی‌شک تبعات ناخوشایندی را به همراه خواهد داشت.

  • کد خبر : 34995
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار